اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فرش استان قم:

بیمه تکمیلی قالیبافان قمی با کمک دولت میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فرش استان قم گفت: بیمه تکمیلی قالی‌بافان قمی با کمک دولت اجرایی می‌شود.

بیمه تکمیلی قالیبافان قمی با کمک دولت میسر می‌شود
غلامرضا اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مصوبه دولت در مورد حمایت از قالی‌بافان اعلام کرد: با راهکاری از جانب دولت، تا پایان سال جاری می‌توانیم تمام قالی‌بافان ثبت‌نام شده را بیمه تکمیلی کنیم.‌
وی با بیان اینکه دولت برای بیمه شدن قالی‌بافان، 20 درصد حداقل حقوق یعنی مبلغ 660 هزار ریال را به‌ عنوان یارانه پرداخت می‌کند، افزود: قالی‌بافان با پرداخت هفت درصد حداقل حقوق یعنی مبلغ 240 هزار ریال می‌توانند خود و افراد زیر پوشش را بیمه تکمیلی کنند.
رئیس اتحادیه فرش استان قم حداکثر سن افرادی را که می‌توانند در این نوع بیمه ثبت‌نام کنند، 50 سال دانست و گفت: افراد بین 50 سال تا 55 سال هم می‌توانند با پرداخت 9 میلیون و 500 هزار ریال به ازای هر سال که از 50 سال گذرانده‌اند خود و افراد زیر پوشش خود را بیمه کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی تعداد قالی‌بافانی را که از بیمه ناقص استفاده می‌کنند بالغ بر 6 هزار نفر دانست و ابراز داشت: این بیمه فاقد دفترچه بیمه درمانی است و در صورت از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت بیمه شده، تنها نیمی از مزایا و حقوق بیمه به بیمه‌شدگان اختصاص می‌گیرد.
اخوان با بیان اینکه دو هزار نفر از قالی‌بافان استان برای دریافت بیمه تکمیلی معرفی شده‌اند، اعلام کرد: با توجه به لزوم دریافت گواهی از جانب سازمان فنی و حرفه‌ای استان، و وقت‌گیر بودن این فرایند، احتمال می‌دهیم که تا پایان سال 90 تمام متقاضیان دریافت این بیمه را ثبت‌نام کنیم.
این مسئول با بیان اینکه 95 درصد فرش قم صادر می‌شود و بازار خرید و فروش فرش به‌دلیل هنری بودن این نوع فرش با رکود مواجه است، گفت: قالی‌باف یک انسان هنرمند است که به شغل خود علاقه دارد، اما به دلیل درآمد پایین این حرفه به اجبار در حاشیه قرار می‌گیرد و به همین دلیل قالی‌بافی کم شده است.
رئیس اتحادیه فرش استان قم با بیان اینکه 300 استادکار قالی‌باف در استان مشغول فعالیت هستند، متذکر شد: هرکدام از استادکاران استان در حدود 100 دستگاه دار قالی را هدایت می‌کنند که امری بسیار مهم و حیاتی در عرصه قالی‌بافی است.
وی در ادامه گفت: در استان تعداد بافنده‌هایی که از اتحادیه کارت شناسایی دریافت کرده‌اند بالغ بر 13 هزار نفر هستند که این افراد، انسان‌هایی زحمت‌کش از قشر پایین جامعه و در عین حال هنرمند هستند.
اخوان در پایان از دیگر خدمات اتحادیه برای قالی‌بافان گفت و اذعان داشت: در پنج سال گذشته تسهیلاتی از سوی بانک‌ها به قالی‌بافان پرداخت شد که هم‌اکنون تسویه شده‌ که به ‌دلیل بالا بودن درصد سود بانکی و پیچیدگی این فرایند، دیگر این کار تکرار نشده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول