اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی خبر داد:

ارتقای سطح قالیبافان آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی گفت: قالیبافان آذربایجان غربی با ارائه آموزش‌های لازم ارتقای سطح پیدا می‌کنند.

ارتقای سطح قالیبافان آذربایجان غربی
خلیل رفیع‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: این اتحادیه در راستای ارائه آموزش‌های بهبافی و ارتقای توانمندی‌های قالیبافان برنامه‌ریزی می‌کند و در این راستا با مسئولان سازمان بازرگانی هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: از مهم‌ترین عرصه‌هایی که مردم آذربایجان غربی فعالیت اقتصادی دارند صنعت فرشبافی قلمداد می‌شود به طوری که در مناطق مختلف استان تعداد زیادی فرشباف در حال فعالیت هستند از این رو برای ارتقای قابلیت‌های آنها تا دورترین نقاط شهری نیز کارشناس فرش و مربی اعزام می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه آموزش‌های مذکور برای کسانی که در عرصه قالیبافی تجربه و سابقه طولانی دارند، ارائه می‌شود، یادآوری کرد: کسانی که در ابتدای راه هستند از این خدمات بهره‌مند نمی‌شوند بر این اساس در شمال و جنوب آذربایجان غربی کادر آموزشی برای ارتقای توان علمی فرشبافان فعالیت می‌کند تا در زمینه‌های رنگ‌بندی، بافت و طرح و ... راهنمایی‌های لازم به فرشبافان ارائه دهند.
این مسئول با بیان اینکه نظارت بر تولید فرش یکی از مهم‌ترین وظایف این اتحادیه قلمداد می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان صنعت فرش است لذا به دلیل وجود بازار فروش در کشورهای دیگر، در راستای صادرات آن اقدام می‌شود بر این اساس با هدف توسعه بازار عرضه و افزایش متقاضی این فرش‌ها نظارت کامل در فرآیند بافت توسط کارشناسان اعمال می‌شود.
وی، حمایت‌های مالی از فعالان این عرصه را خواستار شد و یادآوری کرد: اغلب تعدادی از بافندگان فرش با هدف توسعه دامنه فعالیت خود در راستای دریافت تسهیلات بانکی اقدام می‌کنند اما، به دلیل وجود قوانین دست و پاگیر بانکی افراد کمتری موفق به دریافت تسهیلات می‌شوند و باید مسئولان از با آسان کردن شرایط از بافندگان فرش حمایت مالی به عمل آورند.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی شرکت در نمایشگاه‌های مختلف در سطوح استانی و جهان را گامی برای عرضه فرش دستباف ایرانی عنوان کرد و گفت: اعضای اتحادیه به نمایندگی از فرش‌بافان استان شرکت می‌کنند تا قراردادهایی در این راستا منعقد شود.
انتهای پیام/ح20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول