اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی اراکی قربانی تعلل مسئولان در ساخت پل هوایی شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز دانشجوی دانشگاه پیام نور اراک برای رفتن به دانشگاه هنگام عبور از عرض کمربندی با یک دستگاه خودروی 206 تصادف و جان خود را از دست داد.

دانشجوی اراکی قربانی تعلل مسئولان در ساخت پل هوایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نهضت حجت‌اللهی دانشجوی رشته الهیات دانشگاه پیام نور اراک هنگامی که قصد عبور از کمربندی شمالی اراک را داشت تا همچون روزهای گذشته در کلاس درسش حاضر شود، با یک دستگاه خودروی پژو 206 تصادف و قربانی تعلل مسئولان در ساخت پل هوایی مقابل دانشگاه شد.

کشته شدن این دانشجوی متاهل موجب شد تا همکلاسی‌ها و سایر دانشجویان دانشگاه پیام نور اراک در اعتراض به تعلل مسئولان در ساخت پل هوایی مقابل دانشگاه که مرگ دانشجوی این دانشگاه را رقم زد، دست به اعتراض زده و در مقابل دانشگاه تحصن کنند.

دانشگاه پیام نور اراک در سال 1383 در ضلع شمالی کمربندی شمالی اراک احداث و راه‌اندازی شد.

مسئولان دانشگاه از همان نخستین‌‌ سال‌های تاسیس به دلیل خطرات بسیاری که این کمربندی به لحاظ عبور و مرور خودرو‌های سبک و سنگین و با سرعت بالا داشت پیگیری‌‌های متعددی مبنی بر احداث یک پل هوایی در مقابل دانشگاه را آغاز کردند که متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی احداث این پل تا امروز عملیاتی نشده است.

نبود علائم هشداردهنده، سرعت‌گیر، علائم راهنمایی و رانندگی از یک‌سو و سرعت بالای خودروهای عبوری  و به ویژه کامیون و ماشین‌های سنگین در کمربندی شمالی از سوی دیگر ضرورت احداث یک پل هوایی در مقابل این دانشگاه با توجه به رفت و آمد دانشجویان و اساتید از عرض کمربندی را دو چندان کرده است که متاسفانه به دلیل همکاری نکردن دستگاه‌ها احداث این پل تاکنون وارد فاز اجرایی نشده است.

هم‌اکنون بیش از 8 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام ‌نور اراک مشغول تحصیل هستند.

گفتنی است طی سال‌های اخیر تصادفات فراوانی در این نقطه به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن تعدادی از دانشجویان شده است.

نکته قابل توجهی که دانشجویان به آن اعتراض داشتند اینکه چرا برای دانشجویان دانشگاه آزاد که آن هم در خارج از شهر قرار دارد پل زیرگذر که حق مسلم آنان است احداث کرده‌اند اما برای دانشجوی دانشگاه پیام نور اهمیتی قایل نیستند. 

خبر تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

گفتنی است علیرغم درخواست دانشجویان برای حضور یکی از مسئولین استان و رسیدگی به مشکل آنان هیچ‌کدام از مسئولین ارشد استان حاضر به حضور در جمع دانشجویان نشدند. 

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول