اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

واکنش استاندار به اظهارات منتخب شیروان در مورد فرودگاه

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی نسبت به اظهارات نماینده منتخب شیروان در مورد فرودگاه بجنورد واکنش نشان داد و گفت:‌ طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی بجنورد براساس مصوبه دولت در حال انجام است.

واکنش استاندار به اظهارات منتخب شیروان در مورد فرودگاه

ابوطالب شفقت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد درباره اظهارات نماینده منتخب شیروان در ارتباط با فرودگاه گفت:‌ توصیه‌ام این است که اگر ایشان در این زمینه اظهارنظر نکند،‌ بهتر است.

وی با اشاره به اینکه رشته تخصصی نماینده منتخب شیروان در زمینه فرودگاه نیست، اظهار داشت: ایشان هنوز ارزیابی درستی از این فرودگاه نداشته و بهتر است که در این زمینه اظهارنظری نکند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی افزود: ایشان انشاءالله به مجلس بروند بعد اطلاعات بیشتری بگیرند و در این رابطه اظهارنظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان هم هستند که به نماینده منتخب شیروان در مجلس دهم در زمینه مشاوره کمک کنند، گفت: ‌ما هم کمک می‌کنیم که ایشان در این زمینه درست اظهارنظر کنند تا منافع کلی استان ضرر نبیند.

استاندار خراسان‌شمالی اظهار داشت:‌ اعتقاد من بر این است که باید در اظهارنظر کردن‌ها در مورد مسائل مختلف تمام ابعاد دیده شود و کارشناسی انجام شده و بعد اظهارنظر شود، از این رو سفارش ما این است که تمام مسائل در این اظهارات در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس نماینده منتخب شیروان اخیراً در مصاحبه با یکی از رسانه‌های استان صرف اعتبارات برای توسعه فرودگاه بجنورد را نادرست خوانده بود.

تنها فرودگاه خراسان‌شمالی در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 240 هکتار در سال 75 راه‌اندازی شده است.

هم اکنون عملیات تطویل باند فرودگاه بجنورد و افزایش 60 هکتار زمین به وسعت این فرودگاه بر اساس مصوبه دولت در حال انجام است.

 

اختصاص 50 میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه بجنورد

 

شفقت در ادامه از موافقت وزیر راه و شهرسازی با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای توسعه فرودگاه بجنورد خبر داد.

وی افزود: در این زمینه موافقت نامه گرفته‌ایم که امیدواریم این اعتبار برای توسعه فرودگاه در اختیار استان گذاشته شود.

استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه بحث آزادسازی زمین تا حدود زیادی طبق برنامه پیش رفته است، اظهار داشت:‌ انتظار داریم که همه برای توسعه فرودگاه بجنورد مشارکت کنند تا این مصوبه دولت به طور کامل تحقق یابد.

وی تصریح کرد: تاکنون 19 واحد مسکونی در مسیر باند فرودگاه ارزیابی و خریداری شده و به زودی کار تخریب و آزادسازی مسیر باند فرودگاه انجام خواهد شد.

شفقت اظهار داشت:‌ در صورتی که مالکان برای طرح تطویل باند فرودگاه بجنورد به توافق برسند، حقوق آنان پرداخت خواهد شد، در غیر این صورت ماده 9 اعمال می‌شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها مثل شهرداری، مسکن و شهرسازی و فرمانداری در این زمینه فعالیت داشته و هماهنگ هستند.

شفقت اجرای طرح‌ها برای فرودگاه بین‌المللی بجنورد را منوط به اختصاص بودجه و مشارکت مردم عنوان کرد.

برای انجام پروازهای خارجی از فرودگاه بجنورد پیگیری می‌شود

وی در ادامه بااشاره به اینکه برای انجام پروازهای خارجی از این فرودگاه به‌ویژه سوریه و عتبات عالیات پیگیری‌های لازم در حال انجام است، گفت:‌ بخشی از مشکلات مربوط به تأخیر راه‌اندازی این پروازها مربوط به اختلاف قیمت شرکت‌های هواپیمایی برای راه‌اندازی این پروازها است.

شفقت تصریح کرد:‌ البته حج و زیارت برای راه‌اندازی این پروازها از فرودگاه بجنورد پیگیری خودشان را دارند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول