اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

شورای فرهنگ عمومی هدایت و نظارت حوزه فرهنگ را بر عهده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی جایگاه رفیع و منیعی است که در اصل باید طراحی، برنامه‌سازی، هدایت و نظارت در حوزه فرهنگ را در هر استان بر عهده داشته باشد.

شورای فرهنگ عمومی هدایت و نظارت حوزه فرهنگ را بر عهده دارد

حجت‌‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، امری لازم، ضروری و غیرقابل انکار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه‌های انقلاب ما مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و دینی و قرآنی است، ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی یک ضرورت ذاتی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ قرآنی در کشور نهادینه نشود، اصل انقلاب زیر سئوال رفته است، عنوان کرد: با توجه به این مهم، ما باید تمام زوایای زندگی‌ خود را در تمام لایه‌های جمعیتی قرآنی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از ارکان تصمیم‌سازی برای برنامه‌های قرآنی در هر استان شورای قرآن است که مجموعه نهادهای دولتی و مسئولان مربوط به حوزه فرهنگ و قرآن، شخصیت‌های حقیقی و سازمان‌های مردم نهاد در این شورا عضو ثابت یا میهمان هستند، افزود: این شورا بهترین مرجع برای تصمیم‌سازی در پیشبرد آموزه‌های قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی کشور است.

وی با بیان اینکه شورای قرآنی استان همدان با نگاه مثبت استاندار در ابتدای فعالیت وی، جان تازه‌ای به خود گرفت، ابراز داشت: بر این اساس چند جلسه و یک همایش بسیار اثربخش برگزار شد اما متأسفانه در هشت ماهه گذشته این جلسات متوقف و طبیعتا برنامه‌های قرآنی نیز از آن انسجام لازم برخوردار نیست.

آزادیخواه با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی مرتبط با بحث فرهنگ و دین در زمینه مباحث قرآنی فعالیت‌های مشخصی را صورت می‌دهند، تصریح کرد: نقشه جامع قرآنی استان مثل طرح ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در استان، نهضت قرآن‌آموزی، طرح تلاوت مفید قرآن و ... باید در شورای قرآن طرح و بررسی شود که با توجه به عدم برگزاری این شورا طی هشت ماه گذشته، این مباحث به سرانجامی نرسیده است.

وی در ارتباط با عدم برگزاری شورای فرهنگ عمومی استان طی چند ماه گذشته نیز ضمن تأیید این موضوع، ابراز داشت: از آنجایی که نگاه استاندار همدان نگاهی فرهنگی است ما انتظار داریم که این شورا هم فعال شود تا دستگاه‌های فرهنگی دچار حیرت مدیریتی نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: به نظر من جایگاه شورای فرهنگ عمومی جایگاه رفیع و منیعی است که در اصل باید طراحی، برنامه‌سازی، هدایت و نظارت در حوزه فرهنگ را در هر استان بر عهده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای این حوزه را در جامعه شناسایی کند و از قدرت‌های موجود در هر استان در این زمینه بهره بگیرد تا بر این اساس در راستای تعالی آن گام بردارد.

آزادیخواه در پایان سخنان خود ابراز داشت: انتظار ما این است که شورای فرهنگ عمومی در استان همدان در راستای رصد مباحث فرهنگی گام برداشته و خود را بیشتر در این مسیر قرار دهد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول