اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت همدان:

بیش از 2 میلیون دلار کالای کشاورزی صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: فروردین ماه امسال 2 میلیون و 334 هزار دلار کالای کشاورزی صادر شد.

بیش از 2 میلیون دلار کالای کشاورزی صادر شد

مسعود بکایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی مهمترین بخش صادراتی استان در فروردین ماه بوده است، افزود: در این مدت 2 میلیون و 334 هزار دلار کالای کشاورزی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی گفت: این میزان که از نظر وزنی یک هزار و 722 تن 46 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده نسبت به صادرات یک میلیون و 350 هزار دلاری سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: کشمش به عنوان مهمترین کالای صادراتی استان با 2 میلیون و 10 هزار دلار و وزن 914 تن توانسته نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد داشته باشد.

وی ابراز داشت: سیب زمینی دیگر کالای مهم صادراتی این بخش است که با 323 هزار دلار شش درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است.

بکایی با بیان اینکه در فروردین ماه سال گذشته صادرات سیب زمینی صورت نگرفته است، تأکید کرد: اوکراین، عراق، کویت و ترکمنستان کشورهای دریافت‌کننده محصولات کشاورزی همدان بوده‌اند.

وی در ادامه از صادرات یک میلیون و 327 هزاری دلاری صنایع دستی خبر داد و افزود: این محصول 26 درصد از صادرات استان را از آن خود کرده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه سفال، مهمترین کالای صادراتی این بخش است، ابراز داشت: میزان صادرات این بخش نیز یک میلیون و 37 هزار دلار معادل 20 درصد از صادرات استان بوده است.

وی تأکید کرد: شیشه دست ساز دیگر کالای مهم صادراتی این بخش است که با 218 هزار دلار، چهار درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

بکایی در پایان سخنانش با بیان اینکه صادرات فرش نیز 50 هزار دلار بوده است، تأکید کرد: مجسمه و گلیم نیز از دیگر کالاهای صادراتی بوده که به کشورهای عراق، دانمارک و امارات صادر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول