اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

ناظر نخیلات در نخلستان‌‌های خوزستان گمارده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از تدوین استانداردهای شغل ناظر نخیلات و به کارگیری ناظران به منظور بهبود کیفیت خرما خبر داد.

ناظر نخیلات در نخلستان‌‌های خوزستان گمارده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، رضا طاهری اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در تولید خرمای با کیفیت برای صادرات و نظارت دقیق بر عملیات برداشت آن، ایجاد شغل ناظر نخیلات توسط عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان مطرح شد که پس از موافقت استانداردهای آن تدوین گردید.

وی افزود: هم اکنون برای نخستین بار در کشور این شغل با کد ملی 1/62/6113 مورد استفاده مراکز و بخش‌های مرتبط با کسب و کار خرمای کشور قرار می‌گیرد.

طاهری اظهار داشت: برداشت خرما به صورت سنتی بخش مهمی از محصول را از گردونه صادرات خارج می‌کرد که با ایجاد شغل ناظر نخیلات این مشکل برطرف شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مهم‌ترین فعالیت خوشه‌ها را افزایش نقش آنها در زنجیره تولید، بستر سازی برای حضور ارائه دهندگان خدمات کسب و کار در فضای خوشه‌ها و ایجاد نظام همکاری در قالب شبکه‌های پیمانکاری فرعی دانست.

خوشه‌های صنعتی به واحدهای صنعتی متمرکز در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش کسب و کار گفته می‌شود که با همکاری و تکمیل فعالیت‌های نهادی و کسب و کار یکدیگر، محصولات و یا خدمات مشترکی را تولید و ارائه کرده و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترکی نیز برخوردارند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول