اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان خبر داد

اجرای طرح نوسازی 150 هکتار از نخلستان‌های هندیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی هندیجان از اجرای طرح اصلاح و نوسازی 150 هکتار از نخلستان‌های این منطقه خبر داد.

اجرای طرح نوسازی 150 هکتار از نخلستان‌های هندیجان

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته به‌ زودی طرح نوسازی و اصلاح 150 هکتار از نخلستان‌های این منطقه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای این طرح، بیش از 120 میلیون ریال اعتبارات از تملک و دارایی دریافت و به‌ منظور خرید جعبه، توری، سموم و کود در بین باغداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان با تأکید بر اجرای این طرح افزود: خدمت‌رسانی به کشاورزان از اهداف مدیران این سازمان بوده و در سال 90 خدمت ارزنده‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی هندیجان به کشاورزان و بخش کشاورزی این شهرستان ارائه شده است.

وی گفت: در این شهرستان، عملیات تسطیح 500 هکتار از زمین‌ها زیرپوشش قرار گرفته که در این زمینه 400 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی توسعه انسانی استان خوزستان دریافت شده است.

مطرودی با اشاره به اینکه هدف از دریافت اعتبارات این بخش مسطح کردن زمین‌ها، به‌ منظور جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی و همچنین داشتن مزرعه‌ای یک دست است، خاطرنشان کرد: این اداره در راستای رساندن بخش کشاورزی به جایگاه واقعی‌اش از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم در این شهرستان عنوان کرد: برداشت گندم در اراضی 21 هکتاری این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 15هزار تن گندم و 3هزار تن جو از زمین‌های زیرکشت این منطقه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان همچنین بر نظارت لازم اکیپ‌های برداشت محصولات اراضی با ضدعفونی، سمپاشی و تحویل محصول به انبارها تأکید کرد و گفت: قرنطینه کمباین‌های ورودی با همکاری و هماهنگی گروه گیاه‌پزشکی، 24 ساعته در حال اجراست.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم اقدامات در حال انجام حرکتی مؤثر در راستای اعتلای کشاورزی در منطقه باشد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول