اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسئولان پلدختری زمینه حضور حداکثری را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: مسئولان پلدختری باید زمینه حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های اخذ رأی فراهم کنند.

مسئولان پلدختری زمینه حضور حداکثری را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس پلدختر، انتخابات برجسته‌ترین جلوه مشارکت امت اسلامی ایران است، که مردم با اقدامی آگاهانه رأی می‌دهند.

انتخابات برای تصمیم‌گیری مردم یا بخشی از مردم است که شخص یا اشخاصی را برای مقام، پست یا مسئولیتی و برای مدتی معلوم با ریختن رأی خود به صندوق‌های انتخاباتی می‌گزینند.

هدف اصلی از انتخابات سیاسی انتخاب نمایندگان مردم می‌باشد که به آن دموکراسی نمایندگی می‌گویند.

قشرهای مختلف مردم پلدختر اعلام کردند، مسئولان با صیانت از آراء مردم به حضور باشکوه آنان احترام بگذارند.

یک شهروند پلدختری درباره اهمیت دومین مرحله انتخابات به فارس گفت: همان‌طور که همه می‌دانند انتخابات مجلس دارای اهمیت زیادی است، اول از این جهت که حضور اکثر مردم در پاى صندوق‌های رأى می‌تواند بعد از حضور مقتدرانه مردمى این پیام را به همه جهانیان برساند که انقلاب اسلامی ایران دارای پشتوانه محکم مردمی است.

حسنوند افزود: حضور مردم در پاى صندوق‌های رأى، مصون‏ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز پررویىِ بیش‌تر باز مى‏دارد.

جودکی معلم بازنشسته معتقد است، مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات 15 اردیبهشت به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی حرکات غیرقانونی در روزهای گذشته توسط هواداران نامزدها مردم را نگران کرده است، اظهار داشت: مسئولان با حفظ برطرفی خود به صورت عملی نسبت به حضور حداکثری مردم با صیانت از آراء آنها احترام بگذارند و اجازه به برخی افراد سودجو که به دنبال پست و مقام هستند را ندهند.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه چند شب پیش وقتی همراه خانواده‌ام از خوزستان وارد پلدختر شدیم شاهد صحنه‌های زشتی در شهرمان بودیم که باعث وحشتمان شد، خطاب به استاندار لرستان گفت: بعد از حضور مقتدرانه ملت در پای صندوق‌های رأی و ضرب شست به دشمنان، این شکست خوردگان همیشه را از این حضور عصبانی کرده و به دنبال فرصت مناسب برای انتقام از مردم هستند.

حیدروند اظهار داشت: دشمنان قسم خورده چشم به انتخابات دور دوم مجلس نهم دوخته و قطعاً همه تلاش‌ها و تبلیغات خود را برای ضربه زدن به مردم و انقلاب به کار خواهند گرفت تا به نوعی جبران‌کننده شکست‌های پی‌در پی گذشته باشند.

وی با بیان اینکه همه حرف‌های زیادى را که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مى‏زنند، به‏ خاطر همین است، گفت: آنها مى‏خواهند با این گونه حرکات اراده مردم را که در میدان دفاع از کشور و مرزها و مصالح و نظامشان قرص و محکم ایستاده‏اند ضعیف و از نظام جدا کنند.

براتی فارغ‌التحصل کارشناسی‌ارشد علوم سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به انتخابات دور نهم مجلس پلدختر که با شرکت ده نامزد انتخاباتی و باشور و هیجان و شرکت گسترده مردم این شهر برگزار شد، گفت: مردم و مسئولان در دور دوم انتخابات هوشیار و مواظب توطئه‌های و نقش‌های دشمن برای فریب دادن جوانان باشند.

وی با اشاره به برخی حرکت‌های مشکوک که در دور اول با ایجاد تفرقه و تقلب باعث تحریک برخی مردم شد، افزود: اگر چه این نقشه شوم منافقان با هوشیاری مردم و دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی کشف و خنثی شد، اما ما باید با حفظ اتحاد مردم و بی‌طرفی مسئولان اجرایی در حمایت از یک کاندیدای خاص اجازه ندهیم این‌گونه حرکات در دور دوم اتفاق بیفتد.

وی گفت: مسئولان با صیانت از آراء مردم به حضور باشکوه آنان احترام بگذارند.

براتی با انتقاد از کسانی که دانسته و یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می‌اندازند، گفت: اگر مردم و مسئولان در دور دوم انتخابات هوشیار نباشند دشمن در یک فرصت مناسب نقشه‌ای که در دور اول نتوانسته بود، اجرا کند عملی خواهد کرد.

در ادامه وی با اشاره به پیش‌بینی درست روزنامه کیهان دهم آبان‌ماه سال گذشته در مورد انتخابات افزود: در آن یادداشت کیهان به مسئولان هشدار داده بود که عملکرد جانبدارانه برخی مدیران اجرایی و سیاسی می‌تواند باعث درگیری طرفداران نامزدها شود.

این کارشناس‌ارشد علوم سیاسی در پاسخ به این پرسش که وضعیت موجود چگونه است، گفت: با توجه به تبلیغات غیر قانونی نامزدها و حرکات غیر قانونی آنها طی ماه‌های گذشته و هم‌چنین درگیری‌های هواداران دو نامزد راه یافته به دور دوم در خیابان‌ها اصلی شهر که عدم توانایی مسئولان ذی‌ربط را می‌رساند، اگر مسئولان استانی به خصوص شخص استاندار هر چه زودتر فکری برای پلدختر نکنند انتخابات در پلدختر دردسرساز می‌شود.

براتی خریداری رأی با مراجعه به درب منازل مردم، نوشتن در و دیوار شهر و پاره کردن پوسترها همدیگر توسط هواداران دو نامزد و درگیرهای روزها گذشته ... را که این روزها در پلدختر شدت گرفته است، غیر اخلاقی دانست.

همان‌طور که در این گزارش اشاره شد و با توجه به بافت جمعیتی شهرستان پلدختر که عشیره‌ای و قبیله‌ای است و این حرکات ممکن است سبب بروز مشکلات اجتماعی شود و تبعات نامطلوبی را به دنبال داشته باشد، جمع کردن آن مشکل‌ساز شود و هم‌چنین با توجه به تجربه‌های برخورد مردم در دور هشتم با مدیران و ادارات خاص در پلدختر از آقای استاندار لرستان انتظار می‌رود هر چه زودتر تا دیر نشده حرکت انقلابی انجام داده و به نگرانی‌های مردم پایان دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول