اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نخبگان فرهنگی گیلان حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نخبگان فرهنگی، ادبی، هنری، آموزشی و تربیتی گیلان حمایت مادی و معنوی می‌شوند.

نخبگان فرهنگی گیلان حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی شریعتی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به افزایش سرانه فضای آموزشی و تربیتی، فرهنگی، رسانه‌ای، بهداشتی و درمانی، فناوری و علمی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی در تمام این عرصه‌ها جذب و به‌کارگیری شدند.

وی بر ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی و تربیتی و همچنین فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی فرهنگی، فناوری و علمی باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

شریعتی با بیان اینکه تهیه و توزیع اقلام فرهنگی، تربیتی، آموزشی، کمک آموزشی، فنی و رسانه‌ای در سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته خدمات اوقات فراغت به مخاطبان و فراگیران در حوزه‌های مختلف ارائه شد.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کارکنان را از وظایف مدیران دانست و تصریح کرد: امسال نخبگان فرهنگی، ادبی، هنری، آموزشی و تربیتی گیلان حمایت مادی و معنوی می‌شوند.

وی، موضوع فرهنگ با نگاه تاریخی انسانی و ملموس مشترک بین بشریت و میراث پیشین را برای استفاده مناسب‌تر از فرصت‌ها، امکانات، تدابیر، قابلیت‌ها و استعدادهای موجود عنوان کرد و ابراز داشت: مسیر ملت‌ها با این موارد مشخص می‌شود.

شریعتی با اشاره به اینکه فرهنگ‌ها با توجه به ظرفیت‌ها، تنوع گونه‌های مادی و معنوی و مشترکات ویژه تلاش می‌کنند تا زنده بودن خود را به مردم یا نسل‌ها عرضه کنند، گفت: فرهنگ‌ها مشی عمومی ملت و اقوام را ساماندهی کرده و اعتمادسازی عاطفی و عقلانی ایجاد می‌کنند.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فرهنگ‌ها را نماینده آداب، رسوم و آیین ویژه ملت‌ها توصیف کرد و بیان داشت: کمک به درک صحیح هستی و زیباشناختی آن و همچنین پیدا کردن نسبت منطقی خود با خدا، هستی، جامعه و آخرت از اهداف فرهنگ است.

وی، استحکام و استمراربخشی به پیوندهای درونی جامعه و مصون‌سازی آن در برابر تهاجم فرهنگی را از جمله اهداف فرهنگ نامید و یادآور شد: تعامل و همکاری با خرده فرهنگ‌ها برای ارتقای قابلیت‌های موجود مد نظر فرهنگ است.

شریعتی با بیان اینکه فرهنگ به دنبال فراهم‌سازی زمینه‌های همزیستی مسالمت‌آمیز در عرصه جهانی بین ملت‌هاست، اذعان کرد: ایجاد توسعه، نشاط و تحرک در جامعه و افزایش قابلیت‌های عمومی و همچنین زمینه‌سازی صلح و دوستی در انسان‌ها و تقویت آن از دیگر اهداف فرهنگ است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرهنگ را تنظیم کننده بین روابط فردی و اجتماعی مبتنی بر قانون‌دوستی و قانون‌پذیری بین جوامع توصیف کرد و افزود: ایجاد تحرک، شادابی و ایجاد همبستگی و وفاق ملی رویکرد دستگاه‌های فرهنگی استان در سال جاری است.

وی بر احترام به حقوق بشر در تمام عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: احترام به مصرف کالای تولید ملی، دفاع از مظلوم، تقویت اصل انتظار، حفظ امنیت ملی و دفاع از آن، پاسداشت آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و احترام به خانواده از دیگر رویکردهای دستگاه‌های فرهنگی گیلان در سال 91 است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول