اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رضا کیانیان انجام شد

رونمایی از کتاب "حج، بزرگ‌ترین نمایش جهان" در البرز

خبرگزاری فارس: رونمایی از کتابی با عنوان حج، بزرگ‌ترین نمایش جهان در همایش بهار هنر البرز رونمایی شد.

رونمایی از کتاب "حج، بزرگ‌ترین نمایش جهان" در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش بهار هنر البرز در شهرستان کرج و به میزبانی حوزه هنری البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم کتاب حج، بزرگ‌ترین نمایش جهان نوشته داوود کیانیان رونمایی شد.

این کتاب حاوی چند نمایشنامه اثر داوود کیانیان برادر رضا کیانیان بازیگر مشهور سینما، تلویزیون و تئاتر است.

داوود کیانیان از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشور است که آثار هنری وی در حوزه بازیگری، نگارش نمایشنامه و کارگردانی مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.

در مراسم رونمایی از این کتاب، رضا کیانیان حضور داشت و از برادر خود تجلیل کرد.

وی در زمان رونمایی از کتاب برادرش، طی سخنانی اظهار داشت: داوود کیانیان در حوزه تئاتر کودک و نوجوان سال‌ها تلاش و تحقیق کرده و امروز آثار وی در جهان شناخته شده است.

وی تصریح کرد: در داخل کشور توجه چندانی به تجارب و دانش وی نمی‌شود که این امر در مورد بسیاری از هنرمندان و پیشکسوتان هنری دیگر نیز مشاهده می‌شود.

رضا کیانیان ادامه داد: چرا افرادی مانند داوود کیانیان باید آثار خود را برای دیده شدن به نهادهایی مانند یونسکو ارسال کنند، در حالی که در داخل کشور مسئولان هنری از این آثار استقبال چندانی ندارند؟

وی تأکید کرد: توجه به دانش و تجربه هنرمندان پیشکسوت برای توسعه هنر کشور و تربیت نسل‌های بعد بسیار ضروری است.

براساس این گزارش، رضا کیانیان که از هنرمندان نامی کشورمان است یکی از سخنرانان همایش بهار هنر البرز نیز بود که در این مراسم اظهار داشت: از جمله نهادهایی که پس از انقلاب اسلامی تشکیل و در حوزه فرهنگ و هنر پایه‌گذار حرکت‌های مثبتی بوده، حوزه هنری کشور است.

وی تصریح کرد: این نهاد در بسیاری از مواقع حرکت‌های رو به جلوی بسیاری انجام داد و حتی توانست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوتر حرکت کند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر خاطرنشان کرد: البته هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده که باید با رفع کاستی‌ها و نواقص این فاصله را کاهش دهیم.

* لزوم توجه به پژوهش‌های هنری در حوزه تئاتر کودک

کیانیان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اصلی‌ترین نیازهای حوزه هنری را توجه به تئاتر کودک و نوجوان توصیف کرد و گفت: به دلیل این که کار کارشناسی لازم در این زمینه انجام نداده‌ایم، بسیاری از آثار هنری ما در حوزه کودک و نوجوان کپی‌برداری است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در حوزه هنری باید کارگروه و اتاق ویژه پژوهش در حوزه تئاتر کودک و نوجوان تشکیل داده و اعضای آن به صورت مستمر اقدام به پژوهش در زمینه فوق کنند.

* تولیدات هنری باید بومی شود

این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر نباید اقدام به کپی‌برداری و تقلید کرد، گفت: ما دارای فرهنگ و هنر غنی هستیم و در صورت انجام پژوهش‌های علمی در این حوزه می‌توانیم حرف‌های تازه داشته باشیم.

کیانیان تأکید کرد: زمانی یک کشور و مردم یک جامعه پیشرفت می‌کنند که در حوزه فرهنگ و هنر متکی به داشته‌های خود بوده و به قول معروف آثار هنری آنها از روی دست دیگران نوشته نشده باشد.

وی افزود: تحقق این مهم نیازمند انجام پژوهش‌های مداوم هنری است و ما در حوزه هنری نیازمند پژوهشکده‌های علمی هستیم تا بتوانیم تولیدات هنری خود را به طور کامل بومی کنیم.

کیانیان در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیران ارشد فرهنگی کشور به این نیاز توجه ویژه داشته و هر چه سریع‌تر در حوزه هنری کشور اتاق پژوهش راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول