اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

هنر ایرانی تلفیقی از اخلاق و اصول انسانی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری گفت: آثار هنری در ایران اسلامی تلفیقی از اخلاق و پایبندی به اصول و ارزش‌ها است.

هنر ایرانی تلفیقی از اخلاق و اصول انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نخستین همایش بهار هنر البرز با حضور هنرمندان مطرح سینما و تئاتر و اهالی فرهنگ و ادب در مرکز استان البرز برگزار شد.

محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری کشور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: برای ماندگاری هنر باید هنرمند و آثار تولیدی هنرمندان مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی باشد.

وی ادامه داد: به طور قطع پایبندی به اصول و ارزش‌های انسانی و تعهد به اخلاق‌مداری هم هنرمندان را در میان افکار عمومی ماندگار کرده و هم مروج اخلاق در جامعه خواهد شد.

* هنرمندان بزرگ ایران مردمی و اخلاقی بودند

این مسئول با اشاره به زندگی و آثار فاخر هنرمندان نامی کشورمان تأکید کرد: بزرگان هنری ایران اسلامی همواره مروج اخلاق‌مداری و دارای منش و رفتار انسانی بوده و همین امر موجب شده است که نام و آثار آنها در میان افکار عمومی ماندگار باشد.

مؤمنی‌شریف تأکید کرد: هنرمندان بزرگ ایران هیچ‌ گاه از مردم فاصله نگرفته و در عین مردمی بودن، رفتار و عملکرد اخلاقی داشته‌اند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ و هنر غنی ایرانی اظهار داشت: هنر ایران زمین باید رشد یافته و به جهانیان عرضه شود، چرا که ما دارای حرف‌های تازه و مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی و انسانی در آثار فاخر فرهنگی و هنری برای جهانیان هستیم.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد:‌ تحقق این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازم در کشور است که دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور در این زمینه وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند.

مؤمنی‌شریف در پایان با تقدیر از برگزاری نخستین دوره همایش بهار هنری البرز، گفت: برگزاری این مراسم‌ها موجب می‌شود که هنرمندان البرزی به مردم استان و کشور معرفی شده و آثار فاخر هنری آنها به درستی عرضه شود.

* استعدادهای بی‌نظیر البرز در حوزه فرهنگ و هنر

براساس این گزارش، در ادامه همایش بهار هنر البرز، مدیر حوزه هنری این استان نیز طی سخنانی بر لزوم معرفی هنر و فرهنگ استان البرز به مردم تأکید کرد.

عبدالحمید قره‌داغی افزود: استان البرز دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بی‌نظیری بوده و اساتید بسیاری را تاکنون پرورش داده است.

وی افزود: با تشکیل استان البرز یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه‌های متولی امور فرهنگی باید معرفی آثار هنری این استان و هنرمندان البرزی به مردم باشد.

قره‌داغی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری همایش‌هایی مانند بهار هنر البرز در آینده نیز تداوم داشته و در نهایت منجر به رشد و شکوفایی هنر استان البرز شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول