اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه ـ 2:

غرب خود را برای دادن امتیازات بیشتر به ایران آماده می‌کند

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: کشورهای غربی خود را آماده می‌کنند که در مذاکرات بغداد، امتیازهای بیشتری به ایران بدهند.

غرب خود را برای دادن امتیازات بیشتر به ایران آماده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در مراسم چهلمین روز شهادت سه تن از شهدای سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه بیش از 64 درصد ذخایر نفتی دنیا در منطقه خلیج فارس قرار دارد اظهار کرد: در سال‌های آینده ذخیره نفتی بیشتر کشورها به پایان خواهد رسید و تنها چهار کشور ایران، عربستان، عراق و کویت، شریان حیاتی انرژی جهان را در دست خواهند داشت بنابراین برای دشمنان مهم است که بدانند مهم‌ترین کشور منطقه کیست.

وی با اشاره به تمرکز جهانیان برای جدا ساختن جزایر سه‌گانه ایرانی از جمهوری اسلامی گفت: مردم ایران نباید در مقابل این تهدیدات عقب‌نشینی کنند.

ذوالنوری ادامه داد: نخستین دلیل اقتدار ایران در منطقه، طولانی بودن مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی با خلیج فارس و دریای عمان است ضمن اینکه جنس سواحلی که در اختیار ایران قرار دارد، مناسب شرایط آفند و احداث استحکامات دفاعی است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در سراسر دنیا 14 نقطه استراتژیک وجود دارد افزود: بحران و تنش در هر یک از این نقاط موجب تأثیرات جهانی خواهد شد که تنگه هرمز و جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک از جمله آنها هستند.

وی ایران را قدرت بلامنازع حاضر در جزایر سه‌گانه دانست و تصریح کرد: در آب‌های آزاد دو نوع مرز سیاسی و اقتصادی وجود دارد که مرز سیاسی در این میان به عنوان حریم امنیتی هر کشور محسوب می‌شود.

ذوالنوری با بیان اینکه تنگه هرمز در مرز سیاسی ایران بوده و حاکمیت بر تنگه هرمز، حق طبیعی و سیاسی ملت ایران است گفت: چنانچه ناوگان نظامی و شناورهای سنگین قصد ورود به خلیج فارس را داشته باشند باید از این آبراهه بگذرند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: امروز سالروز آزادسازی خلیج فارس از چنگال استعمارگران پرتقالی است ضمن اینکه حتی یک برگ سند رسمی حاکمیت بر خلیج فارس در اختیار دشمنان قرار ندارد وگرنه هزاران بار از طریق قانونی به محدودسازی ما می‌پرداختند.

وی اقتدار ایران را موجب تأثیرگذاری بر فضای مذاکرات هسته‌ای در ترکیه دانست و بیان داشت: ترور دانشمندان، تحریم نفتی و دیگر حربه‌های دشمنان تأثیری بر مقاومت ملت ایران نداشته و در عین حال تلاش فرزندان این سرزمین، اقتدار جمهوری اسلامی را قوت بخشیده است به طوری که دشمنانی که حاضر به فروش سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران نیز نبودند امروز غنی‌سازی 20 درصدی توسط ایران را می‌پذیرند.

ذوالنوری با بیان اینکه غرب در حال آماده‌سازی خود برای دادن امتیازات بیشتر به ایران در مذاکرات بغداد است گفت: همه این افتخارات به دلیل ایستادگی دولت و ملت ایران بوده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول