اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

واگذاری ایجاد مناطق ویژه به شهرک‌های صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مناطق ویژه در کشور به شهرک‌های صنعتی واگذار شده است.

واگذاری ایجاد مناطق ویژه به شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، علی‌اکبر آقایی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلماس اظهار داشت: تاکنون از سوی شهرک‌های صنعتی اقدامی در زمینه منطقه ویژه اقتصادی سلماس صورت نگرفته است.

وی افزود: باید دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرک‌های صنعتی، منابع طبیعی و خدمات‌رسان در راه‌اندازی این منطقه بیشتر تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلماس جزو مصوبات سال گذشته هیئت دولت است و باید این منطقه ویژه هرچه سریع‌تر در این شهرستان راه‌اندازی شود.

غلامرضا دیزج‌نژاد افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در توسعه و شکوفایی اقتصادی شهرستان و استان می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه عمرانی سال گذشته را به خوبی پشت سرگذاشت و 80 درصد بودجه عمرانی استان تخصیص داده شد که در برخی از بخش‌ها این رقم صد در صد بود.

فرماندار سلماس هم در این نشست گفت:‌ منطقه ویژه اقتصادی سلماس در یک‌هزار و 200 هکتار زمین راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی نظری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سلماس گام مهمی در توسعه شهرستان است، افزود: باید منابع طبیعی و شهرک‌های صنعتی در زمینه تملک اراضی مشخص شده اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب در استان است که راه‌اندازی آن اقتصاد استان و شهرستان را شکوفا خواهد کرد.

نظری گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یکی از ابزارهای لازم برای توسعه ملی، توسعه صادرات، عمران منطقه و ایجاد اشتغال همراه با کاهش موانع قانونی است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول