اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

خرید تضمینی پیاز به قیمت کیلویی 105 تومان از چند روز آینده

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ابلاغیه خرید تضمینی پیاز هر کیلو 105 تومان به سازمان جهاد کشاورزی ارائه شده است که از چند روز آینده آغاز شود.

خرید تضمینی پیاز به قیمت کیلویی 105 تومان از چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجید خلیلی‌خشنود بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی خرید محصول پیاز در شهرستان جیرفت اظهار داشت: در بازدیدی که از شهرستان‌های جیرفت و کهنوج داشتیم، شاهد ظرفیت‌های فراوان و چشمگیر کشاورزی در این مناطق بودیم.

وی افزود: لازم است، مساعدت‌های لازم در این زمینه به کشاورزان داده شود تا بتوانند از این فرصت‌ها بهره‌برداری بیشتری ببرند.

خلیلی‌خشنود با توجه به مشکل پیاز منطقه تصریح کرد: ابلاغیه خرید تضمینی پیاز هر کیلو 105 تومان به سازمان جهاد کشاورزی ارائه شده است که از چند روز آینده آغاز شود.

وی در زمینه کاهش هزینه تولید ابراز داشت: بحث مکانیزه کردن عملیات کاشت و برداشت محصول به ویژه پیاز را مصرانه پیگیری می‌کنیم.

خلیلی‌خشنود عنوان کرد: کشاورزان در زمینه کاشت و برداشت محصول پیاز در منطقه هزینه‌های کارگری زیادی پرداخت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: به همین منظور تشکل‌های مکانیزاسیون را در قالب اتحادیه تولیدکنندگان پیاز و یا شرکت‌های مشاوره فنی و مهندسی متشکل از مهندسان کشاورزی که علاقمند هستند در این زمینه با پیازکاران همراه شوند، کمک لازم را انجام می‌دهیم.

خلیلی‌خشنود بیان داشت: این کمک در قالب تسهیلات یارانه و بلاعوض در زمینه ادوات الگویی جدید است که بتواند، محصول پیاز را سر زمین برداشت و در همان مکان بدون استفاده از کارگر نیز بسته‌بندی کند تا از این طریق بتوان، هزینه تولید پیاز را کاهش و در آن تسهیل ایجاد کرد.

وی اذعان داشت: به عنوان گام اول پنج شرکت در جنوب کرمان پس از معرفی سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات مربوطه را دریافت می‌کنند.

خلیلی‌خشنود با تأکید بر تشکل‌سازی تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان با تشکلی که ایجاد می‌کنند، هماهنگی لازم در زمینه سطح زیر کشت، عملیات کاشت، بازاریابی و برنامه‌ریزی برای فرآوری و صنایع مربوط به آن را می‌توانند، داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کنیم، این تشکل در راستای کمک به کشاورزان فعال شود تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

خلیلی‌خشنود در مورد هماهنگی میان برداشت و بازار تصریح کرد: از اواخر سال گذشته الگوی کشت عرفی برای تمام استان‌ها در قالب یک برنامه پنج ساله طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: این الگوی کشت در قالب یک سامانه هوشمند با عنوان شناسنامه بهره‌بردار تعریف شده است.

خلیلی‌خشنود با اشاره به اینکه حدود 2.5 میلیون بهره‌بردار در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم در چند ماه آینده تمام بهره‌برداران ما در این سامانه ثبت‌نام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: پس از انجام فرآیند ثبت‌نام الگوی کشت به سامانه داده می‌شود تا کشاورزان بر اساس این الگو اقدام به کشت کنند تا از این طریق تعادل میان تولید کشاورزان ایجاد شود.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول