اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامزد انتخاباتی مردم مشهد در مجلس نهم:

مجلس هشتم سیاسی‌ترین مجلس در نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: نامزد راه ‌یافته به دور دوم انتخابات در مشهد گفت: مجلس هشتم از نظر سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران سیاسی‌ترین مجلس است.

مجلس هشتم سیاسی‌ترین مجلس در نظام اسلامی است

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مجلس هشتم یک مجلس کامل سیاسی است و دولت نیز کاملاً سیاسی در عین حال یک دولت اجرایی است و مجلس در تمام مسائل سیاسی که در دوران عمر خدمتش اتفاق افتاد مواضع قوی و خوبی داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس هشتم گفت: در دور طول عمر خدمت مجلس هشتم حوادثی اتفاق افتاد که در تارخ بی‌بدلیل بود، حوادثی مانند فتنه 88 و بیداری اسلامی و اتفاق‌های مهم این‌گونه فضای مجلس را ملتهب می‌کرد و در این شرایط جامعه از مجلس مطالبه می‌کرد که صاحب‌نظر باشد و مواضعش را بیان کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس خاستگاه سیاسی برجسته‌ای دارد، خاطرنشان کرد: حتی قوه قضاییه و مجریه این خاستگاه سیاسی را ندارد و این به دلیل این است که به طور عمده سران احزاب و جریان‌های سیاسی در مجلس حضور دارند و نکته دوم رفت و آمدهای نمایندگان به حوزه‌های انتخاباتی خود است که سبب تحلیل اخبار در جامعه می‌شود و بررسی آن در مجلس انجام می‌شود.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: مجلس کانون خبر، نظر و کار کارشناسی است و ماهیت سیاسی برجسته‌ای را برای مجلس رقم زده است و بالاترین حجم مراجعه کننده در بین قوای سه‌گانه مربوط به مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به ارزیابی مجلس هشتم از لحاظ سیاسی افزود: مجلس هشتم بیش از ظرفیت و توانش کارکرد سیاسی داشت، هر چند که مشکلات و ضعف‌هایی نیز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در ارزیابی تحولات اقتصادی مجلس هشتم با وجود اینکه قانون‌های خوبی در این زمینه به تصویب رسید اما نتوانست مانند بحث سیاسی از تمام ظرفیت و توان خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بستر کارهای اقتصادی بسیار بیش‌تر از مجلس و دولت‌های گذشته فراهم بود، افزود: بحث‌های مفید اقتصادی با مسائل سیاسی ترکیب شد و کدورت‌های سیاسی سایه بر مسایل مهم اقتصادی انداخت و التهاب به وجود آورد.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: باید در زمینه‌های اقتصادی در کار گروه مشترک جلساتی تشکیل داده شود و به دور از اختلافات سیاسی به مسائل اقتصادی پرداخته شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول