اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده کل سپاه:

قابلیت مواجهه بازدارنده و پشیمان کننده با هر تهدید را داریم

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه گفت: از نظر توان مقابله با تهدیدات دشمنان، مشکلی نداریم و قابلیت مواجهه بازدارنده و پشیمان کننده با هر تهدید را دارا هستیم.

قابلیت مواجهه بازدارنده و پشیمان کننده با هر تهدید را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار حسین سلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: راهبردهای سپاه برای توسعه و ارتقای سطح امنیت استان سیستان‌وبلوچستان که یکی از استان‌های سوق‌الجیشی و مناطق حساس و استراتژیک کشور است، ادامه همان راهبردی است که توسط سرداران شهید شوشتری و محمدزاده طراحی و پایه‌گذاری شد.

وی افزود: عنصر اصلی و محور اساسی این مهم، مشارکت دادن مردم این منطقه، طوایف و عشایری هستند که در توسعه امنیت از طریق برقراری اشراف اطلاعاتی، کنترل مرز و توسعه و برقراری حفظ واحدهای رزمی ـ‌ مردمی بسیجی تشکیل شده و در کنار سایر نهادهای نظامی و امنیتی استان، تکیه گاه اصلی هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: دیدگاه سپاه برای توسعه امنیت، توجه اساسی به رفع محرومیت‌ها و ارتقای سطح معیشت مردم، یک نگرش عمیق اجتماعی نسبت به مردم شریف این استان است.

سلامی ادامه داد: عمده فعالیت ما تعقیب برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر طراحی شده است و در سال 91 با اهتمام بیشتری دنبال خواهد شد و تلاش ما این خواهد بود تا همه عناصر ایجاد کننده ناامنی کنترل و مهار شوند.

وی گفت: با مجموعه اقداماتی که در حال شکل‌گیری است به فضل الهی در سال‌های آینده این احساس امنیت و مفهوم آن در استان به شکل جاودانه، پایدار و ماندگار نهادینه خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: امسال رزمایش‌های سپاه انقلاب اسلامی به صورت متنوع توسط همه واحدهای رزمی در مناطق استقراری یا بخشی از مناطق مرزی کشور برگزار خواهد شد و یک رزمایش مشترک با ارتش به اجرا درخواهد آمد که نشان وحدت قوای مسلح است.

سلامی خاطرنشان کرد: تهدیدات دشمنان نسبت به کشور موضوع تازه و جدیدی نیست، تهدیدات در اشکال مختلف ظرف سال‌های گذشته تا به امروز وجود داشته و راهبرد بازدارنده جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این تهدیدات منعکس کننده همان دیدگاه مقام معظم رهبری در بیانات سال جدید ایشان در مشهد است.

وی عنوان کرد: ما از حیث توان مقابله با تهدیدات دشمنان، مشکلی نداریم و قابلیت مواجهه بازدارنده و پشیمان کننده با هر گونه تهدید را دارا هستیم که این ظرفیت‌ها سال‌های سال از نظر دفاعی و بازدارندگی ایجاد شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به نشست اخیر هسته‌ای در استانبول گفت: دو نتیجه بزرگ برای ملت ایران از نتایج درخشان توفیقات جدید کشور ما در عرصه مذاکرات هسته‌ای بود اول اینکه دنیای غرب به این حقیقت تن داد که دیدگاهی که رهبری عظیم‌الشأن مطرح فرمودند که "ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این گونه سلاح‌ها در مبانی شرعی ما هیچگونه جایگاهی ندارد" توسط آنها پذیرفته شد و دیگری آن که کشور ایران حق دستیابی به فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را در اختیار دارد و پذیرش این حق برای ایران یک مسئله ذاتی است.

سلامی افزود: امیدواریم چشم‌انداز مذاکرات در آینده هم با روند مثبت و در زمینه تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دستیابی به فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای باشد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول