اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش 71 درصدی تخلفات در بازار آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه 71 درصد افزایش بازرسی و تخلفات را در بازار آذربایجان‌شرقی داشته‌ایم که این افزایش با توجه به شرایط خاص بازار بوده است.

افزایش 71 درصدی تخلفات در بازار آذربایجان‌شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق نجفی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت توجه به تنظیم بازار در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد.

وی گفت: نظارت و بازرسی بر فروشگاه‌ها به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته و در این راستا همکاری میان تعزیرات حکومتی و بازرگانی استان مورد توجه قرار دارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در فروردین ماه 71 درصد افزایش بازرسی و تخلفات را در بازار آذربایجان‌شرقی داشته‌ایم که این افزایش با توجه به شرایط خاص بازار بوده است.

وی ادامه داد: نصب اتیکت قیمت بر روی اجناس به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و در حال حاضر اکثر اجناس در فروشگاه‌ها دارای برچسب هستند.

نجفی همچنین از اجرای طرح بارکد کالا در تبریز خبرداد گفت: از ابتدای خرداد ماه بارکد بر روی کالاها به صورت جدی دنبال شده و تمام کالاهای وارادتی و داخلی دارای بارکد خواهد بود.

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 62 کالا در سبد کالاهای اساسی قرار دارد، اضافه کرد: افزایش قیمت در این کالاها بیشتر بوده ولی با توجه به ذخیره کالاهای اساسی افزایش مهار گسیخته قیمت‌ها کنترل شد.

وی در ادامه از افزایش قیمت گوشت و مرغ در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط موجود افزایش قیمت گوشت و مرغ در روزها و هفته‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت که باید در این زمینه مدیریت صورت گیرد.

نجفی بیان کرد: در شرایط حاضر قیمت شیر نیز با افزایش قابل توجه همراه است و در گروه لبنیات اثرگذار خواهد بود.

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در ایام عید و با وجود کاهش مصرف گوشت مرغ در بازار با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: تنها راهکار لازم نظارت است و با توجه به عدم تخصیص یارانه کار چندانی نمی‌توانیم انجام دهیم و باید در زمینه ثبت سفارش‌ها اقدام جدی‌تری صورت گیرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت‌های جهانی برخی اقلام از جمله شکر و روغن کاهش دارد و این موضوع تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی همچنین از مدیریت مناسب بازار در ایام عید خبر داد و گفت: میزان رضایتمندی مردم از نمایشگاه‌های نوروزی تا 70 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول