اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاه پیام نور کرمان

خلیج فارس قدمگاه غرور و اقتدار پارس است

خبرگزاری فارس: دانشگاه پیام نور کرمان در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج فارس آورده است: امروز خلیج فارس قدمگاه غرور و اقتدار پارس بوده و بزرگی آب نیلگون آن چشمان دشمنان را که به دنبال تغییر نام خلیج فارس هستند، کور کرده است.

خلیج فارس قدمگاه غرور و اقتدار پارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در بیانیه دانشگاه پیام نور استان کرمان به مناسبت روز خلیج فارس آمده است: خلیج همیشه فارس جزئی از هویت، تاریخ و فرهنگ ملت ایران است و نام خلیج فارس سندی ماندگار از هویت پرشکوه و نماد چند هزار ساله ایران اسلامی و این یک حقیقت است.

این بیانیه می‌افزاید: خلیج فارس سمبلی از روحیه حق‌طلبی و عدالت محوری جمهوری اسلامی است و حاکمیت ایران قدرتمند بر این پهنه آبی مهم و استراتژیک طی تاریخ، صلح و ثبات در این منطقه را فراهم آورده، امروز اجازه بحران‌آفرینی در منطقه را به کسی نمی‌دهد.

در این بیانیه تصریح شده است: اکنون دنیا به ویژه آنانی که افسار عقل و اراده خود را به دست دشمنان اسلام و مسلمانان داده‌اند، بدانند که تکه تکه این مرز و بوم به خون شهیدان آغشته است و جوانان این مرز و بوم حاضر به جانفشانی در برابر هر گونه بی‌حرمتی به این خاک مقدس هستند.

این بیانیه تأکید کرده است: حرف‌ها و ادعاهای برخی کشورهای همسایه که متأثر از دسیسه‌گران غربی هست، کاملاً بی‌پایه و اساس و بر اساس اسناد و مدارک مستند تاریخی، خلیج فارس در تمام تاریخ خلیج فارس بوده و هیچ نام دیگری نداشته است و ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک همواره جزو لاینفک ایران اسلامی  بوده و این در مستندات تاریخی موجود است.

در این بیانیه آمده است: حکومت‌های عربی حوزه خلیج فارس به عنوان حکومت‌های دست‌نشانده دولت‌های استکباری محسوب می‌شوند و قدرت‌های غربی با استفاده ابزاری از این حکومت‌های عربی به دنبال مهار اسلام هستند که با بیداری اسلامی در جهان به طور قطع سلطه‌گران نابود می‌شوند.

دانشگاه پیام نور کرمان در بخش دیگری از بیانیه آورده است: دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس به منظور پاسداشت میراث ایران اسلامی و هویت فرهنگی و تاریخی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده و امروز خلیج فارس قدمگاه غرور و اقتدار پارس بوده و بزرگی آب نیلگون این بخش از کشور چشمان دشمنان را که به دنبال تغییر نام خلیج فارس هستند کور می‌کند و این توهمی بیش نیست که برخی کشورهای عربی با ترفند کشورهای غربی این توهم و توطئه را دنبال می‌کنند و هرگز به نتیجه‌ای نمی‌رسند.

این بیانیه می‌افزاید: امروز ادعای مالکیت بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس از سوی امارات نیز ناتوانی استکبار در کنترل خیزش‌های مردم منطقه است و این کشورها که اختیاری از خود ندارند با همراهی استکبار پس از حضور رئیس جمهور در جزیره ابوموسی هیاهو به راه انداختند و ما اعلام می‌کنیم این جزایر جزو لاینفک کشور  ایران است و با جنجال‌آفرینی به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

دانشگاه پیام نور استان کرمان در پایان این بیانیه اعلام کرده است: ما دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سراسر استان کرمان ضمن التزام عملی به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و بیعت مجدد با آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب و با روحیه استکبارستیزی از تمام جامعه دانشگاهی می‌خواهیم با حرکت علمی در مسیر آرمان‌های بلند شهیدان برای محقق شدن «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» درجهت پیشرفت جامعه گام بردارند.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول