اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

پاسداشت خلیج‌ فارس نشانه درست‌اندیشی است

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: خلیج ‌فارس علاوه‎ بر آنکه بیانگر سابقه تمدنی ایران است، پاسداشت، گرامیداشت و نگاهداشت آن از نشانه‌های ایران‎مداری و درست‌اندیشی است.

پاسداشت خلیج‌ فارس نشانه درست‌اندیشی است

احمدرضا بسیج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: خلیج‌فارس بیانگر سابقه دیرین تمدنی ایران اسلامی است و افتخارات و حماسه‌های مردم این مرز و بوم را در دل خود نگاه داشته است.

وی افزود: کسانی که به تاریخ رجوع کنند و تاریخ ایران به ویژه تاریخ بعد از اسلام را مطالعه کنند به درستی درمی‌یابند که ایران کشوری باسابقه درخشان تاریخی از عظمت و شکوه خاصی برخوردار بوده است.

بسیج با بیان اینکه عزت و افتخار ایران اسلامی مرهون عوامل مختلفی است، تصریح کرد: خشکی، دریا، صحراها، کوه‌ها و به ویژه مردمان سخت‌کوش، فهیم، دین‌دار و خداشناس ایران مجموعه کاملی هستند که در عظمت و شکوه این کشور نقش مهمی دارند.

استاد دانشگاه شهرکرد با تاکید بر ضرورت پاسداشت و گرامیداشت میهن اسلامی به حدیثی از حضرت رسول(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در حدیثی می‎فرمایند که دوست داشتن و پاسداری از اجزای خاک و آب که برای سعادت انسان بوده‌اند از واجبات دینی و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بسیج  ادامه داد: بر همین اساس ضمن اینکه خلیج ‌فارس بیانگر سابقه تمدنی کشور ایران است، پاسداشت، گرامیداشت و نگهداشت آن از نشانه‌های ایران‎مداری و درست‌اندیشی است.

وی، نگهداشت و حراست از خلیج‌ فارس را حماسه بزرگی دانست و افزود: همان‌طور که ما اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بعثی برسد، اجازه نمی‌دهیم یک وجب از خلیج‌ همیشه فارس ما نیز به دست نااهلان و کسانی که درک درستی از تاریخ و بینش صحیحی از سیاست ندارند بیفتد.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری به کارشکنی‌ها و اقدامات نادرست بیگانگان در دست‌اندازی به خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: امروز دشمن به هر طریقی درصدد خدشه‌وارد کردن به این میراث ملی کشور است در حالی که غافل است که ملت مسلمان ایران با روحیه جهادی و مقاومت خود نمی‌گذارد دشمن حتی یک وجب از آن  را تصاحب کند.

بسیج روز ملی خلیج‌ فارس را از روزهای تاریخی و مهم کشور برشمرد و گفت: روز ملی خلیج‌فارس از یک‌سو تذکری برای ما است که بدانیم اجرای میهن خود را به درستی حفظ و حراست کنیم و از سوی دیگر هشداری به بیگانگان و دشمنان است که بدانند ملت ایران حیثیت خود را با حفاظت از ایمان و خاک و آب سرزمین خود گره زده است.

انتهای پیام/20ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول