اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

فقدان توانایی‌های عاطفی ناهنجاری‌های اجتماعی را سبب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان گفت: فقدان مهارت و توانایی‌های عاطفی و روانی جامعه را با معضل اختلالات رفتاری مواجه می‌کند.

فقدان توانایی‌های عاطفی ناهنجاری‌های اجتماعی را سبب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز مشکلات روانی و رفتاری ارتقا ظرفیت روانشناختی افراد می‌باشد که از طریق آموزش مهارت‌های زندگی جامه عمل می‌پوشد.

وی خاطرنشان کرد: مهارت های زندگی عبارت است از مجموعه‌ای از توانایی‌ها که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: پژوهش‌های متعدد و گسترده‌ای تأثیر مثبت آموزش مهارت های زندگی را در کاهش سوء مصرف مواد، پیشگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز، تقویت اتکا به نفس، افزایش مهارت‌های مقابله با فشارها و استرس‌ها، برقراری روابط مثبت و مؤثر اجتماعی و ... نشان داده‌اند.

احمدیان بیان داشت: نیازهای زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی فرهنگی، تغییر ساختار خانواده، شبکه گسترده و پیچیده ارتباطات انسانی و تنوع، گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی انسان‌ها را با چالش‌ها، استرس‌ها و فشارهای متعددی روبرو نموده است که مقابله مؤثر با آنها نیازمند توانمندی‌های روانی- اجتماعی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ادامه داد: فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات آسیب‌پذیر نموده و آنها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.                                                                          

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ابراز داشت: مهارت‌های زندگی شامل مجموعه‌ای از توانایی‌ها هستند که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش می‌دهند.

احمدیان تصریح کرد: در نتیجه شخص قادر می‌شود بدون اینکه به خود یا دیگران صدمه بزند، مسئولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرد و با چالش‌ها و مشکلات روزانه زندگی به شکل مؤثر روبه‌رو شود.

وی بیان داشت: محققان تأثیر مثبت مهارتهای زندگی را در کاهش سوء مصرف مواد، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوشی و شناختی، پیشگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز، افزایش خود اتکایی و اعتماد به نفس و ... مورد تأیید قرار داده‌اند به ویژه در کاهش سوء مصرف مواد بر نقش کلیدی مهارتهای زندگی تأکید می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: همچنین آموزش این مهارت‌ها به عنوان یک روش عام پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی مورد تأکید بوده‌است.

احمدیان خاطرنشان کرد: از آنجایی که خانواده مهمترین و اساسی‌ترین واحد اجتماعی است و توجه و حفظ قداست آن از آغاز تا پایان زندگی مشترک بر عهده همه دستگاه‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: خانواده یک نهاد ایستا نیست بلکه پویا بوده و تفاوت های زمانی و فرهنگی در خانواده‌های گذشته، کنونی و آینده وجود دارد با توجه به نیاز خانواده امروزی آگاه‌سازی، آموزش مهارت‌های زندگی، برگزاری همایش ها و سمینارها و... بیش از پیش اهمیت دارد و کمیته تحکیم خانواده اقدام به برگزاری همایش در سال جاری نموده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول