اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت بدنی بنیاد شهدای آذربایجان‌غربی:

راهیابی جانباز اشنویه‌ای به مسابقات پارالمپیک

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت بدنی بنیاد شهید آذربایجان‌غربی گفت: جانباز 70 درصدی اشنویه به مسابقات پارالمپیک لندن در رشته تنیس روی میز راه یافت.

راهیابی جانباز اشنویه‌ای به مسابقات پارالمپیک

اصغر فیضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حسن جانفشان تنها نماینده معلول و جانباز ایرانی در رشته پینگ‌پونگ است که موفق به کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک 2012 لندن شد.

وی افزود: تنها نماینده تنیس روی میز جانبازان و معلولان کشور جواز حضور در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.

این مسئول با بیان اینکه امتیاز رنکینگ جهانی این ورزشکار در شش ماه گذشته رتبه 18 بود، گفت: سال گذشته نیز با کسب دو نشان طلای انفرادی و تیمی در مسابقات جهانی چین موفق به ارتقای رتبه جهانی خود شد.

رئیس تربیت بدنی بنیاد شهید ادامه داد: در حال حاضر مربی برای تمرین وجود ندارد ولی با انجام تمرینات لازم به کمک حریفان تمرینی سعی دارد از لحاظ تکنیکی و آمادگی جسمانی خود را آماده نگه دارد.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد نخستین مرحله اردوی آمادگی‌ از دهم اردیبهشت ماه جاری در یکی از دو شهر ارومیه و یا تبریز آغاز می‌شود.

این مسئول، بازیکنان چینی، کره‌ای، هنگ کنگی و ژاپنی را از حریفان اصلی این ورزشکار دانست و افزود: تنیسورهای آسیای شرقی همواره حریفان قدری در سطح آسیا و جهان به شمار می‌روند و امیدواریم جانفشان بازی‌های قابل قبولی را در مصاف با آنان انجام دهد.

وی حضور معلولان جسمی و حرکتی در میادین ورزش را امری ضروری دانست و افزود: انجام فعالیت‌های ورزشی برای یک معلول به اندازه رفع تشنگی و گرسنگی ضروری است و سبب ایجاد نشاط و شادابی روح و روان شده و افسردگی را از بین می برد.

فیضی خاطرنشان کرد: این جوان معلول اشنویه‌ای از سال 86 و در کلاس دو نشسته و به صورت حرفه‌ای رشته تنیس روی میز را آغاز کرده است و چندین عنوان جهانی، آسیایی و بین‌المللی را در کارنامه ورزشی خود دارد و افتخارات متعددی را برای ایران اسلامی کسب کرده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول