اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود خراب بودن بیشتر پمپ‌های گاز سی ان جی

آقایان مسئول! بهتر نیست کار به کاردان سپرده شود

خبرگزاری فارس: با وجود خراب بودن بیشتر پمپ‌های گاز سی ان جی تبریز، مسئولان در تعمیر قطعات جایگاه‌ها کار را به کاردان نمی‌سپارند.

آقایان مسئول! بهتر نیست کار به کاردان سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با توجه به گسترش خودروهای گازسوز در سراسر کشور و به دنبال آن در شهر تبریز، توسعه جایگاه‌های سوخت سی ‌ان جی با روند گازسوز شدن خودروها همسو نبوده و از این رو مدت‌ها است شهروندان تبریزی با مشکل کمبود جایگاه سی ان جی و خرابی پمپ‌‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و همواره صف‌های طویلی در اغلب جایگاه‌های سطح استان تشکیل می‌شود.

روند توسعه جایگاه‌های سی ان جی همسو و هم‌ردیف با تولید خودروهای گازسوز نبود و این امر موجب به وجود آمدن صف‌های طولانی برای سوختگیری شد.

اما مسئله مهم‌تر خراب بودن نیمی از پمپ‌های جایگاه‌های سی ان جی است که موجب طولانی‌تر شدن صف‌های این جایگاه‌ها می‌شود.

عدم استفاده از حداکثر ظرفیت جایگاه‌ها، عدم مدیریت صحیح آنها و خرابی پمپ‌های گاز علت‌های اصلی در ایجاد صف‌های طولانی سی ان جی و در نهایت نارضایتی مردم است.

رانندگانی که در صف‌های چند صد متری جایگاه سی ان جی در تبریز منتظر گذر زمان و رسیدن نوبت سوختگیری هستند، معتقد هستند همیشه نیمی از پمپ‌های گاز سی ان جی در جایگاه‌های سوخت به طور مرتب خراب است و این موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی در خیابان‌ها و مقابل جایگاه‌های سی ان جی می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه تعداد جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر کفاف نیاز خودروهای سی ان جی سوز را نمی‌دهد ولی دلیل عمده ایجاد صف‌های طولانی و طاقت‌فرسا تعطیل بودن تعدادی از این جایگاه‌ها و کار نکردن برخی پمپ‌هاست.

شهرداری‌ها بهره‌بردار خوبی به حساب نمی‌آیند

هم‌اکنون حدود 120 جایگاه در استان وجود دارد، کار نکردن تعدادی از پمپ‌های جایگاه‌های سی ان جی از دو موضوع ناشی می‌شود، یکی اینکه برخی از این پمپ‌ها در کارشناسی‌های اولیه به‌عنوان پمپ ذخیره تعبیه شده و در صورت خرابی سایر پمپ‌ها به کار می‌افتد و دیگری مربوط به انحصاری بودن خدمات فنی پمپ‌ها می‌شود که کارآیی و فعالیت جایگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انحصار خدمات فنی و پشتیبانی در دست چند شرکت محدود باعث شده تا خدمات پس از فروش تجهیزات نصب شده در جایگاه‌ها در حد صفر باشد و مرجعی نیز برای رسیدگی به این مشکل وجود ندارد.

با توجه به اینکه اکثر این جایگاه‌ها در کشور با مدیریت شهرداری اداره می‌شود، می‌توان این موضوع را عامل دیگری برای طولانی شدن صفوف سی ان جی دانست، چون شهرداری‌ها در مقایسه با بخش خصوصی بهره‌بردار خوبی به حساب نمی‌روند و این امر در استفاده بهینه از منابع موجود تاثیرگذار است.

انحصار تعمیر قطعات جایگاه‌های سی‌ ان جی پذیرفتنی نیست     

فرماندار تبریز نیز گفت: انحصار تعمیر قطعات جایگاه‌های سی ‌ان جی پذیرفتنی نیست و باید در این راستا شرکت‌های متعددی فعالیت داشته باشند.

محمود چمنی در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان تبریز پیش از این بر ضرورت ارتقای خدمات حمل و نقل به شهروندان تاکید کرده بود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی در زمینه ارتقای بهره‌وری ضروری است، اظهار کرد: افزایش تعداد پمپ‌ها در این جایگاه‌ها علاوه بر ارتقای بهره‌وری کاهش صف‌های سی ان جی را در پی خواهد داشت.

چمنی همچنین با اشاره به ضرورت تعمیر به موقع و سریع قطعات پمپ‌های گاز سی ان جی افزود: تعمیر به موقع و تخصصی قطعات باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از تعطیلی بی‌مورد جایگاه‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: شهر تبریز به‌عنوان دومین شهر صنعتی کشور می‌تواند در زمینه تعمیر تخصصی قطعات قابلیت بیشتری از خود نشان دهد و در این عرصه حضور یابد.

حنای ما برای مسئولان در تعمیر قطعات جایگاه سی ان جی رنگی ندارد

مسئول کنترل کیفیت قطعات تولیدی کارخانه کمپرسازی تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: حنای ما پیش مسئولان استان در تعمیر قطعات جایگاه سی ان جی‌ها رنگ ندارد.

سلیم سعدی اظهار کرد: بسیجیان این شرکت به دنبال نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی از سوی مقام معظم رهبری با تولید قطعات و ساخت جایگاه سی ان جی کشور به خصوص استان فعال است که 90 درصد قطعات را تامین می‌کند.

وی افزود: بارها اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم به‌عنوان سازنده این دستگاه‌ها، تعمیرات و خدمات پس از فروش را نیز به عهده بگیریم اما گوشی شنوا نبود و متاسفانه کار به افراد غیرحرفه‌ای سپرده می‌شود.

سعدی گفت: حدود دو ماه است که جایگاه سی ان جی منطقه ائل‌گلی تبریز خراب است در حالی که حاضر و قادر به رفع نقص هستیم اما این اجازه به‌عنوان سازنده به ما داده نمی‌شود.

وی افزود: در منطقه پیشقدم تبریز هم مشکل خرابی بود که از سر دلسوزی و تعهد پس از اطلاع بدون دریافت هزینه و تنها به خاطر اینکه مردم دچار مشکل نشده و قربانی این کج‌سلیقگی‌ها نشوند، آنها را رفع کردیم.

سعدی تصریح کرد: این شرکت حدود 300 تا 400 جایگاه سی ان جی در سطح کشور راه‌اندازی کرده است که آماده‌ایم هر کجا مشکلی باشد خدمات ارائه دهیم.

مسئول کنترل کیفیت قطعات تولیدی کارخانه کمپرسازی تبریز افزود: در جلسه روزهای گذشته به مناسبت هفته کارگر در دیداری که با مسئولان استان داشتیم استاندار زحمت کشیده و به مسئول پخش استان ابلاغ داشتند که هر جا نیازمند خدمات و تعمیر هست از شرکت کمپرسازی تبریز استفاده شود که پس از مراجعه ما این مسئولان پخش اعلام کردند شهرداری به‌عنوان یک مجموعه بزرگ خودش یک دولت محسوب می‌شود و حاضر نیست کار را به شما بسپارد چرا که خود پیمانکار، مهندس و تکنسین دارد.

وی افزود: این در حالی است که به نظر ما قادر به رفع مشکل نیستند و خیلی مواقع از افراد غیرحرفه‌ای در کار بهره برده‌اند.

--------------------------

گزارش از: مریم عباسی

--------------------------

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول