اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

نتایج انتخابات حوزه مشهد را صبح روز پس از رأی‌گیری اعلام می‌کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: سعی داریم تا ساعت 10 صبح روز پس از انتخابات حوزه مشهد و کلات نتایج را اعلام کنیم.

نتایج انتخابات حوزه مشهد را صبح روز پس از رأی‌گیری اعلام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان صبح امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل فرمانداری مشهد برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین دور انتخابات نهمین دوره مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 15 اردیبهشت‌ماه در شهرستان مشهد و شهرستان کلات برگزار می‌شود و فرمانداری‌ مشهد تمام اقدامات لازم را در این ‌راستا انجام داده‌ است.

وی افزود: در دور اول سه نفر از کاندیداها که موفق به کسب 25 درصد از آرای صحیح مأخوذه شدند، به مجلس راه پیدا کردند و در این دوره از چهار کاندیدا، 2 نفر که بالاترین رأی را کسب کنند به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند.

فرماندار مشهد خاطرنشان ‌کرد: برای رأی‌گیری همراه داشتن شناسنامه الزامی است و بدون داشتن شناسنامه رأی‌گیری انجام نمی‌شود، در عین حال از مردم خواهشمندیم کارت ملی خود را نیز به همراه داشته باشند چرا که بدین صورت رای‌گیری با سرعت بیشتر و آسان‌تر انجام می‌ شود.

*اجتناب از بداخلاقی‌های انتخاباتی مساوی حضور گسترده مردم

موحدیان در ادامه با تأکید بر حضور گسترده مردم در دومین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه 56 درصد از مردم مشهد مقدس در دور اول مشارکت داشتند در این مرحله نیز پیش‌بینی می‌کنیم حضور گسترده‌ای خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنم که تک رأی به صندوق‌ها نیاندازند و از حق قانونی خود استفاده کرده و به 2 نفر از چهار کاندیدا رأی دهند، هم‌چنین از طرفداران کاندیدا خواهشمندیم از بداخلاقی‌ها پرهیز کنند، چرا که اجتناب از بداخلاقی، تهمت، شایعه‌پراکنی و غیره سبب حضور گسترده مردم در انتخابات می‌شود.

وی ادامه داد: البته از کسانی که در دور اول در سایر حوزه‌ها رأی دادند نیز خواهشمندیم که برای انجام رأی‌گیری به حوزه مشهد و کلات مراجعه نکنند چرا که از آنها رأی گرفته نمی‌شود و باید به همان حوزه دور اول مراجعه کنند.

فرماندار مشهد ادامه داد: هم‌چنین تمامی افرادی که تا 15 اردیبهشت 18 سال تمام می‌شوند می‌توانند در این مرحله از انتخابات شرکت کنند.

*14 هزار دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در حوزه مشهد و کلات

فرماندار مشهد در ادامه با بیان اینکه 14 هزار نفر دست‌اندر کار برگزاری انتخابات در حوزه مشهد و کلات هستند، اظهار داشت: در مرحله اول با توجه به اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نیز هم‌زمان برگزار کردیم، 19 هزار و 500 نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات بودند ولی در این مرحله 14 هزار نفر دست اندرکار هستند.

وی افزود: هم‌چنین در دور اول 7 نفر در سر صندوق‌ها حضور داشتند ولی در این دوره در سر هر صندوق 5 نفر حضور دارند.

موحدیان با اعلام این مطلب که 872 صندوق در شهرستان مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: از 872 صندوق شهرستان مشهد، 109 صندوق مربوط به بخش مرکزی و 66 صندوق سیار است و شهرستان کلات نیز 46 صندوق وجود دارد.

*سعی در انتشار نتایج انتخابات تا صبح روز بعد رأی‌گیری داریم

فرماندار مشهد در ادامه با بیان این مطلب که سعی در انتشار نتایج انتخابات تا صبح روز بعد رأی‌گیری داریم، گفت: در مرحله اول شاهد تعدد کاندیدا بودیم و شمارش آراء به دلیل مکانیزه نبودن زمان بیش‌تری را صرف کرد.

موحدیان ادامه داد: در این مرحله از انتخابات به دلیل اینکه تنها چهار کاندیدا به رقابت می‌ پردازند، شمارش آراء قدری راحت‌تر بوده و زمان کم‌تری صرف می‌شود که در همین راستا سعی داریم پس از هماهنگی با هیئت نظارت و اخذ تأییدهای لازم، نتایج را تا صبح روز بعد اعلام کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول