اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر ملایر:

جایگاه و نقش شوراها در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ملایر جایگاه و نقش شوراها را خدمت کردن بهتر به مردم برشمرد.

جایگاه و نقش شوراها در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر رضا زنگنه صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر ضمن تبریک هفته شورای اسلامی به جایگاه و منزلت شوراها در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: سه اصل از اصول قانون اساسی به امر شوراها اختصاص دارد که مسئولان این سه اصل را به فراموشی سپرده و یا به‌ دید سلیقه‌ای به آن می‌نگرند.

وی به وظایف شوراها در کشور اشاره کرد و گفت: طبق قانون 23 وظیفه به شوراهای اسلامی محول شده که در طیف گسترده‌ای پراکنده شده و باید در راستای قانون به این وظایف عمل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر به جایگاه شوراها در جامعه اشاره کرد و افزود: مردم شوراها را انتخاب کرده‌اند تا برایشان کار کنند و در واقع به عنوان اراده مردم‌سالاری دینی به منظور پیشبرد مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تشکیل شده‌اند.

وی در ادامه به خدمات شوراها در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: شوراها مسئولیت‌های عمرانی، آبادانی و پیشرفت‌های شهر را با تعامل شهرداری‌ها بر عهده داشته و با نظارت در همه امور شهری در راستای هر چه بهتر شدن وضعیت شهر و رفع مشکلات گام برمی‌دارند.

زنگنه ضمن انتقاد از برخی مسئولان گفت: جای گله‌مندی دارد که مسئولان برای جایگاه شوراها ارزش و احترام قائل نیستند و حفظ حرمت شوراها در بین مسئولان شناخته شده نیست چراکه این جایگاه مختص افراد و یا شخص خاصی نیست بلکه این جایگاه مردمی بوده و مسئولان باید به جایگاه مردم احترام بگذارند.

وی عنوان داشت: کار شوراها بسیار مهم و ارزشمند است و تعامل، همکاری و صمیمیت مسئولان در هر چه بهتر خدمت کردن به جامعه را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان قبل از حفاری‌هایی که در شهر انجام می‌دهند باید اطلاع‌رسانی و هماهنگی با شهرداری و شورا را داشته باشند که شهرداری متحمل هزینه‌های سنگین برای این حفاری‌های انجام گرفته نشود.

وی در ادامه به فعالیت‌های انجام گرفته طی سال‌های اخیر در شورای شهر ملایر اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های مدون در شورای اسلامی شهر ملایر خدمات بسیاری انجام شده و همچنان ادامه دارد.

 زنگنه تعریض خیابان‌های اصلی شهر، ساخت مجتمع‌های مختلف، احداث پروژه بزرگ گردشگری و توریستی و تفریحی بام ملایر و جاده سلامت، رسیدگی به نامه‌های مردم و... را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی درست، درآمد شهرداری ملایر از 7 میلیارد تومان در سال 86 به بیش از 38 میلیارد تومان در سال 90 رسید که رقمی قابل توجه است و حتی سال 90 رقم بودجه بیشتر از رقم پیش‌بینی شده محقق شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر افزود: این رقم طی این چهار سال 10 برابر شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 70 میلیارد تومان برسد که در عمران و آبادانی شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

وی به برنامه‌های سال جاری در شورای شهر ملایر اشاره کرد و گفت: از مهمترین برنامه‌ها آسفالت لاین دوم بلوار کریم خان زند، ساخت مینی برد" دنیای کوچک "و ساخت "هایپرمارکت" (فروشگاه بزرگ خرید کالاها و اجناس) در میدان کوثر و... خواهد بود.

زنگنه در پایان از تعریض خیابان شهیدمصطفی خمینی و ساخت فاز دوم مجموعه شهروند در ملایر طی امسال خبر داد و افزود: تکمیل مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و جاده سلامت از دیگر برنامه‌های ما در شورای شهر ملایر در سال جاری است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول