اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل استاندارد گلستان انجام شد

برگزاری سمینار آموزشی نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای ملی

خبرگزاری فارس: سمینار آموزشی نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای ملی ایران توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

برگزاری سمینار آموزشی نحوه مشارکت در تدوین استانداردهای ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، این سمینار با حضور مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان، اساتید دانشگاه، کارشناسان مرتبط در دستگاه‌های اجرایی استان و کارشناسان شرکت‌های بازرسی همکار و فنی مهندسی برگزار شد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان در آغاز سمینار آموزشی با یادآوری نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: از الزامات استانداردسازی و کنترل کیفیت کالا یا خدمات تعیین ویژگی و دانستن معیارها hsj است که همان تدوین استانداردهای ملی یا به‌روزرسانی و تجدید نظر در استانداردهای ملی است.

منصور قلیچ‌لی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی یکی از وظایف 10 ‌گانه سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد و نیز با توجه به تصویب قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی همچنین ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن از سوی دولت که بر اساس آن تمام کالاهای وارداتی و تولیدی باید منطبق با یک استاندارد باشند، تدوین استاندارد همه کالاهای مورد نیاز جامعه حائز اهمیت است.

دبیر شورای استاندارد گلستان افزود: بنا به قانون ارتقای کیفی، اقلام و کالاهای تحت نظارت سازمان استاندارد از 650 قلم کالا به 6600 ردیف تعرفه‌ای افزایش یافته است که این امر نهضت ملی را برای تدوین استانداردهای مرتبط می‌طلبد.

قلیچ‌لی خاطر نشان کرد: با توجه به همین ضرورت استانداردسازی و تدوین یا تجدید نظر استاندارد برخی از کالاهای تولیدی یا وارداتی، این سمینار آموزشی برگزار شده تا ضمن آشنایی صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها با فرآیند تدوین، از آنها برای مشارکت در تدوین استانداردهای ملی دعوت شود.

لازم به ذکر است این دوره با هماهنگی سازمان مدیریت صنعتی ایران – نمایندگی گلستان – برگزار شد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول