اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‏وگو با فارس اعلام شد

برتری دانش‏آموزان شاهرودی در لیگ علمی استان سمنان

خبرگزاری فارس: دانش‏آموزان بسیج شاهرود، مقام نخست لیگ علمی استان سمنان را کسب کردند.

برتری دانش‏آموزان شاهرودی در لیگ علمی استان سمنان

مسئول علمی پژوهشی بسیج دانش‏آموزی شاهرود امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس در شاهرود اظهار کرد: دو تیم علمی بسیج شاهرود در مرحله مسابقات لیگ بین‏المللی پایا بسیج دانش‏آموزی مقام‏های برتر استان سمنان را کسب کردند.

امیر کلانتری گفت: این دانش‏آموزان در مرحله نخست پنجمین دوره مسابقات بین‏المللی لیگ علمی پیش‌گامان ایران اسلامی (پایا) سازمان بسیج دانش‏آموزی در رشته‏های فیزیک و شیمی مقام اول را در سطح استان کسب کردند.

وی افزود: در مسابقات فیزیک، تیم پنج نفره واحد مقاومت پیش‌گام شهید بهشتی در سطح استان اول و در کشور در بین 2 هزار و 941 تیم حائز رتبه 35 شده و بهترین نتیجه تیم‏های استان را کسب کرده است.

مسئول علمی پژوهشی بسیج دانش‏آموزی شاهرود گفت: در رشته شیمی نیز تیم پنج نفره واحد پیش‌گام شهید بهشتی در سطح استان اول و در کشور بین 3 هزار و 942 تیم مقام 58 را کسب کرده است.

کلانتری با اشاره حضور این دو تیم در مرحله استانی ادامه داد: مسابقات مرحله استانی، 9 اردیبهشت در شاهرود برگزار شد و تیم‏هایی که در سطح کشور در بین 24 تیم برتر قرار گیرند، در مرحله کشوری رقابت خواهند کرد.

وی گفت: در سال گذشته، 6 تیم در مرحله استانی شرکت داشتند که سه تیم در استان اول شدند، اما با اختلاف امتیاز کم نتوانستند جزو 24 تیم برتر کشور قرار بگیرند و حذف شدند.

مسئول علمی پژوهشی بسیج دانش‏آموزی شاهرود یادآور شد: لیگ بین‏المللی پایا هر ساله در سطح واحدهای مقاومت پوینده و پیش‌گام و مقطع سوم در رشته‏های ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، نجوم و زیست برگزار می‏شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول