اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

برگزاری همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی در گرگان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: همایش ملّی توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان در استان گلستان در تاریخ 20 اردیبهشت ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در چهارمین جلسه هماهنگی همایش ملی توسعه پایدار نواحی مرزی اظهار داشت: برگزاری مطلوب این همایش که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود یک موضوع حیثیتی برای استان گلستان محسوب می‎شود که با همت بلند دست‎اندرکاران و مسئولان، این همایش به نحو شایسته‎ای انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: از لحاظ فیزیکی به عنوان حد و حدود جغرافیایی و حیثیت یک کشور تلقی می‎شود اما از لحاظ معنوی و معنا یک حیات به تمام معناست که یک سرمایه عظیم اجتماعی در آن به سر می‎برد.

جمشیدی ادامه داد: وظیفه ماست تا به گونه‎ای این سرمایه اجتماعی را مدیریت کنیم تا مرزنشینان به عنوان یک فرصت، مدافع تمام قدی از حیثیت ارضی کشور باشند.

وی با بیان اینکه در نواحی مرزی استان گلستان عموما مردم شریف و عزتمند ایرانی با ویژگی قومیتی ترکمن سکونت دارند خاطر نشان کرد: امروز از تمامی نواحی مرزی ترکمن‎نشین استان با حیثیت و عزت در مقابل هر تهدیدی دفاع می‎شود و کوچک‎ترین دغدغه‎ای از نگاه قومیتی با توجه به اشتراکات با کشور همسایه ترکمنستان وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: امروز همه مردم ما از جمله مرزنشینان غیرتمند ایران اسلامی خود را زیر چتر حمایتی نظام دینی می‎بینند و استدلال ما بر این است که قومیت با نگاه دقیق‎تر و قوی‎تری از حیثیت مرزی کشور دفاع می‎کند.

وی با اشاره به اینکه باید پوشش رسانه ملی در تمام نواحی مرزی وجود داشته باشد گفت: در حوزه فرهنگی در نواحی مرزی باید اثرگذاری قوی داشته باشیم تا افکار پاک جوانانمان مورد سوءاستفاده رسانه‎های بیگانه و اهداف شومشان قرار نگیرد.

جمشیدی مرزنشینان را جزئی از سرمایه‎های اجتماعی کشور قلمداد کرد و افزود: این سرمایه اجتماعی باید حفظ بماند تا مرزها محفوظ باشد و دشمن در خارج از مرزها زمین‌گیر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در پایان هدف از برگزاری این همایش را تبدیل یکسری از مفاهیم نظری به فعالیت‎های اجرایی و عملیاتی عنوان کرد تا در حوزه مرزها اثربخش و مؤثر واقع شوند. 

همایش ملی "توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان استان گلستان" در تاریخ 20 اردیبهشت با حضور مهمانان برجسته داخلی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول