اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14 اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود

برگزاری همایش عبدالعلی بیرجندی با حضور وزیر ارشاد

خبرگزاری فارس: مقام عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: همایش عبدالعلی بیرجندی 14 اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیرجند با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود.

برگزاری همایش عبدالعلی بیرجندی با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در بازدید از ستاد برگزاری همایش عبدالعلی بیرجندی اظهار داشت: معرفی درست مفاخر استان از مهم‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی در استان است که در راستای اجرایی شدن این امر مهم، تصمیم گرفتیم که در 14 اردیبهشت‌ماه جاری همایش نکوداشت عبدالعلی بیرجندی را در مرکز استان و با حضور وزیر ارشاد اسلامی و جمع زیادی از نخبگان، اندیشمندان و علما برگزار کنیم.

وی مزیت اصلی ایران اسلامی را فرهنگ آن دانست و افزود: این که امروز تفکر انقلاب اسلامی و امام راحل (ره)جهانی شده است به این دلیل است که دانشمندان، نخبگان و اندیشمندان ما دارای تفکراتی منبعث از تعالیم حیاتبخش و جهان‌شمول اسلامی هستند.

* عبدالعلی بیرجندی از مفاخر جهان اسلام است

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بدون تردید آنچه که امروز در بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و در بیداری انسانی در دنیا به وقوع می‌پیوندد جلوه‌ای از نور انقلاب اسلامی ایران است که بر گرفته از اسلام نابی است که بدون شک امام راحل(ره) مجدد آن در عصر حاضر بود.

رشید، خراسان جنوبی را یکی از کانون‌های اصلی فرهنگ ایران زمین دانست و افزود: علامه عبدالعلی بیرجندی یکی از شخصیت‌های شاخص، برجسته، ماندگار و جامع‌الاطرافی است که صاحب تالیفات مختلف در زمینه‌های نجوم و فقه که نه تنها از مفاخر بلند پایه استان بلکه از مفاخر کشور، منطقه و جهان اسلام است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول