اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

مسلمانان به دانش روز نیز مجهز باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مسلمانان علاوه بر فراگیری علوم دینی به دانش روز نیز مجهز باشند.

مسلمانان به دانش روز نیز مجهز باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی اهل سنت "انوریه" از توابع شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مؤمنان در طول دوران زندگی خود مورد آزمایش قرار می‎گیرند و کسی که اجرای احکام الهی را بر همه امور مقدم می‎دارد، مؤمن واقعی است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات شریفه قرآن کریم دنیا محل آزمایش است و افرادی که فرمان خدا را بر مسائل دنیوی مقدم بدارند، همواره در دنیا و آخرت از رستگاران خواهند بود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش عالمان دینی در هدایت جامعه خاطر نشان کرد: عالمانی که با اخلاق و اعمال صالحشان جامعه را به سوی خداوند دعوت می‎کنند، وارثان واقعی انبیای الهی هستند.

نورمفیدی با اشاره به وقایع صدر اسلام اذعان داشت: در شرایطی که پیامبر اکرم (ص) آماده مهاجرت از مکه معظمه به مدینه منوره می‎شدند، برخی از افراد حاضر به همراهی ایشان نشدند و در مقابل برخی دیگر با دل و جان آماده هجرت شدند.

وی ادامه داد: انسان می‎تواند خود را در موقعیت‎های مختلف مورد امتحان قرار دهد و آنانی که علم و عملشان برای رضای خدا بوده و پایه‎های ایمان، تقوا و روحیه وحدت‎طلبی آنان قوی باشد از این آزمایش‎ها سربلند بیرون خواهند آمد.

این مسئول یکی از ویژگی‎های مسلمان واقعی را عمل کردن به دستورات خداوند متعال و فرامین دین بیان کرد.

نورمفیدی خطاب به طلاب افزود: عصر کنونی عصر ارتباطات است و دین اسلام نیز همواره به فراگیری علوم تأکید دارد از این‌رو باید همه مسلمانان علاوه بر فراگیری علوم دینی به دانش روز نیز مجهز باشند.

در ابتدای این مراسم مدیر حوزه علمیه اهل سنت انوریه با بیان اهمیت تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام گفت: اگر علم همراه با زمان به‌روز نشود، دین نیز پیش نمی‎رود.

آخوند مرادمحمد کسلخه افزود: دین با علم پیش می‎رود و اگر کسی به دنبال فراگیری دین خدا باشد، بیانگر ایمان و اعتقادش به خدا و روز رستاخیز است.

وی خاطر نشان کرد: علم بدون عمل نه تنها نتیجه‎ای ندارد بلکه در بسیاری از موارد نتیجه معکوس خواهد داشت.

کسلخه متذکر شد: اختلافات بین مذاهب و حتی علمای یک مذهب امری طبیعی است و نباید دستاویزی برای دستیابی دشمن به نیاتش قرار بگیرد.

این مدرس اهل سنت اذعان داشت: به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیدگاه‎های امام راحل و مقام معظم رهبری ایران اسلامی پرچمدار وحدت در جهان است و گلستان نیز پیشقراول وحدت ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول