اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده تربیت بدنی کرمان

کرمان نیازمند "راه سلامت" است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در کرمان باید "راه سلامت" راه‌اندازی شود و این امر یکی از نیازهای ضروری استان است.

کرمان نیازمند "راه سلامت" است

منصور صاحب‌الزمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در دنیای امروز برای همگان مشخص شده که تربیت بدنی یک علم است و بسیاری از افراد که نگرش‌های گذشته را نسبت به این علم داشتند، دیگر ندارند.

وی افزود: برای فرهنگ‌سازی در امر ورزش همه افراد در همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید بسیج شوند تا به خوبی و طبق اصول به امر ورزش پرداخته و ضرورت اهمیت این مقوله در تندرستی و سلامتی افراد در تمام سطوح از پایه تا بزرگ‌سالی شناسانده شود.

صاحب‌الزمانی خاطر‌ نشان کرد: طی 30 سال اخیر فعالیت‌های خوبی در امر ورزش به صورت پایه صورت گرفته است که البته کافی نیست، اگر ورزش در پایه مهم و جدی گرفته نشود، ممکن است نه تنها برای افراد مفید نباشد، بلکه عوارضی را در آینده نصیبشان کند که تمام آن از بد فهمی و بد انجام دادن حرکات ورزشی است. 

وی گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که باید در این راستا گام‌های مؤثرتری بردارد که البته به نظر می‌آید، رویکرد وزیر فعلی به ورزش نسبت به گذشته بسیار قابل توجه‌تر است که نمونه آن جذب بیش از 20 هزار متخصص تربیت بدنی در آموزش و پرورش است.

صاحب‌الزمانی ابراز داشت: باید فاصله بین علم ورزش و نگرش‌های عامه نسبت به ورزش کمتر شود و هرگاه بتوانیم در این راستا گام‌های مؤثری برداریم، پیشرفت‌های چشمگیری در ورزش همگانی و قهرمانی به دست می‌آوریم.

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: جذب متولیان امور اجرایی ورزش باید از متخصصان ورزش باشد و قطعاً این امر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، زیرا متخصصان ورزشی می‌توانند از تجارب و علم خود در پیشرفت ورزش کشور به بهترین نحو استفاده کنند.

وی ابراز داشت: علاوه بر اینکه باید انگیزه ورزش کردن را درونی کنیم، اضافه کردن ورزش به سبد اقتصادی خانوار هم یکی از راهکارهای همگانی کردن ورزش است که امروزه در کشورهای پیشرفته به یک نیاز مبدل شده است، زیرا با این کار مردم ورزش را در امور جاری زندگی خود قرار می‌دهند. 

صاحب‌الزمانی افزود: یکی از مشکلاتی که ورزش همگانی در کشور ما دارد، عدم وجود فضاها و امکانات مناسب برای مردم است تا بتوانند با آسودگی و امنیت به ورزش بپردازند، زیرا تا هنگامی که مردم احساس امنیت نکنند و جان خود را در معرض خطر نبینند، نمی‌توانند به ورزش به عنوان یکی از امور روزمره خود نگاه کنند و هر وقت که به پارک و یا محیطی تفریحی بروند، ممکن است، بخواهند ورزش کنند که قطعاً اینگونه ورزش کردن آسیب‌هایی به دنبال دارد.

وی گفت: یکی از طرح‌هایی که هم اکنون دانشکده تربیت بدنی در دست بررسی دارد، ایجاد "راه سلامت" در کرمان است که امیدوارم با حمایت اداره ورزش و جوانان استان بتوانیم با ایجاد این مسیر در مکانی از پیش تعیین شده، موجبات امنیت و آرامش مردم را در امر ورزش همگانی فراهم کنیم.

صاحب‌الزمانی گفت: انجام اینگونه طرح‌ها برداشتن گام بلند به سمت همگانی کردن ورزش در قالب اصول ایمنی و رفتاری ورزش است و با توجه به اینکه در کرمان اینگونه فعالیت‌ها تا‌کنون انجام نشده است، ایجاد "راه سلامت" یک نیاز ضروری برای مردم این استان است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول