اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

مشورت از ارکان مهم سلامت تصمیم‌گیری‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: مشورت یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم‌گیری‌هاست و جامعه‌ای که سنت مشورت در آن حاکم نیست در تب و تاب خودمحوری می‌سوزد.

مشورت از ارکان مهم سلامت تصمیم‌گیری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه چناران با اشاره به روز شوراها و هفته شهر و شهروند اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی است که نیاز و خواسته‌های او جز با همکاری و تبادل نظر فکری برآورده نمی‌شود، نوآوری‌‌های بزرگ و بهره‌برداری از آنها حاصل کمک و همکاری انسان‌ها با یکدیگر است.

وی افزود: در جامعه‌ای که در آن همکاری و نظرخواهی اصل یقینی است و از اجزای ضرورت آن به شمار می‌آید بهترین راه و کامل‌ترین مسیر در برابر افراد گشوده می‌شود.

خطیب جمعه چناران افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در دین اسلام موضوع مشورت است، به‌ گونه‌ای که در جامعه اسلامی رهبران آن به مشورت کردن با افراد با صلاحیت امر شده‌اند.

تاجی افزود: در جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم‌گیری هستند انتظار از اعضای شوراها این است که تمام همت و تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم به کار گیرند و از پرداختن به مسائلی که در حیطه کاری آنها نیست پرهیز نمایند.

وی اظهار کرد: تجربیات چند دوره قبل نشان داد که گرفتار شدن اعضای شوراها در مسائل حزبی و جناحی به ضرر آنها و مردم تمام شده است، مردم همه باید برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها مشارکت جدی داشته و نمایندگان خود را در راه و عمران و آبادانی یاری نمایند.

امام جمعه چناران در ادامه خطبه به هفته معلم اشاره کرده و ضمن تبریک گفت: کار معلمان کار خدایی است، زیرا تعلیم و تعلّم از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی داشته است تا مسیر هدایت را به سوی بشر بیاورند.

تاجی افزود: معلم با پذیرش این مسئولیت نام خویش را در این مسیر مقدس ثبت کرده است، معلم ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند، سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.

وی اضافه کرد: دغدغه معلم همیشه این بوده و هست که حیات بشر بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: معلم باید خوش رفتار، بردبار، نرم‌خوی و متواضع باشد و این صفات را به دانش‌آموزان منتقل نماید و در پرورش استعدادها بکوشد و به دانش‌آموز فرصت تفکر و اندیشه دهد، در کنار علم‌آموزی تزکیه نفس را هم آموزش دهد و به دانش‌آموز بفهماند که علم زمانی ارزش دارد که در خدمت خلق خدا و برای قرب الهی باشد.

وی به موضوع روز جهانی کارگر اشاره کرده گفت: در سال تولید ملی و سرمایه ایرانی یکی از شاخصه‌های اقتدار ملی استقلال اقتصادی است و این جزو اهداف اساسی نظام اسلامی است و یکی از پایه‌های مهم اقتصادی هر کشور توجه به تولید ملی است.

وی ادامه داد: بار اصلی تولید روی دوش کارگران است، رسیدن به توسعه و استقلال اقتصادی در گرو حمایت از کار و سرمایه است و برای نیل به این اهداف باید به مسئله کار و کارگر به عنوان یک مسئله اساسی و حقیقی کشور توجه شود.

امام جمعه چناران به مسئولان هشدار داد که متوجه باشند که کارگران این قشر زحمت‌کش زیر چرخ پیشرفت اقتصادی له نشوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول