اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج کارگری، نماد ایمان و عقیده/6

بامری: کیفیت کالای ایرانی باید افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کیفیت کالای ایرانی باید افزایش یابد و تفکر بسیجی،‌ راه‌گشای مسائل حل ‏نشدنی از این دست است.

بامری: کیفیت کالای ایرانی باید افزایش یابد

عبدالحمید بامری که امروز به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و روز بسیج کارگری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان شرکت کرده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای جامعه کارگری افزود: تفکر بسیجی در هر زمانی راه‌گشای مسائل به ظاهر حل ‏نشدنی است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مؤثری در افزایش بهره‏وری و درآمد سرانه ملی دارند، افزود: کارگر به عنوان قشر عظیمی از مصرف‏کنندگان جامعه با مصرف کالای داخلی و ایرانی نقش بزرگی در تحقق شعار سال جاری دارد.

بامری بیان داشت: در ایران اسلامی تفکر بسیجی با توجه به ارزش‏ها و هنجارها و فرهنگ غنی ایرانی، تأثیر و قدرت بیش‌تری پیدا می‏کند و کارگران بسیجی از آنجایی که می‏توانند با دلسوزی و وجدان کاری تعامل بیش‌تری با کارفرمایان و دولت داشته باشند، می‏توانند تأثیر بسیاری در موفقیت اهداف تعیین شده داشته باشند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کارگر مسلمان با ادای نماز اول وقت، جلوه‏ای از نظم‏پذیری و انضباط را ارائه می‏کند.

بامری تصریح کرد: روحیه بسیجی خلاقیت و نوآوری را در عرصه کار متجلی می‌کند، بنابراین کارگر بسیجی ضمن اعتقاد و التزام عملی به اسلام و قوانین، دائماً نوآوری و خلاقیت، وجدان کاری و روحیه کار جمعی را از خود بروز می‏دهد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: در سال گذشته توجه به جهاد اقتصادی به عنوان یک تاکتیک عملی برای رشد ثروت ایرانی و مقابله با کارشکنی دشمنان جمهوری اسلامی مورد اهتمام بود.

وی به راهکارهای ارتقای تمایل خریداران کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: با افزایش کیفیت کالای ایرانی، تمایل مصرف‏کنندگان به خرید کالای ایرانی بیش‌تر شده و از سوی دیگر با عنوان مصرف‌کننده نهایی و قشری از اقشار مردم فرهنگ خرید کالای ایرانی را در فرهنگ خانواده نهادینه کنند.

بامری بیان داشت: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در حال حاضر باید برنامه‏ریزی جهت طرح‏های جدید صنعتی و کشاورزی متناسب با منطقه، تکریم تولیدکنندگان در فرهنگ عمومی جامعه و تسهیل روند اجرایی حمایت از سرمایه‏گذاری در بین دستگاه‏های اجرایی توسعه یابد.

وی‌ تعامل بهتر بانک‏ها در حمایت از تولیدات ملی و حمایت از مدیران اقتصادی و تولیدکنندگانی که در مسیر رفع موانع و مشکلات، در زمینه تحریم‏های اقتصادی دارای ابتکاراتی هستند را از دیگر راهکارهای تحقق فرمان امام خامنه‏ای برشمرد.

بامری حمایت از فناوران و تکنولوژی‌هایی که انرژی بر نبوده و آلوده‌کننده محیط زیست نیستند، ارائه آموزش‌های تخصصی به مدیران واحدهای تولیدی برای بازاریابی‌های داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری کارگران را از برنامه‏های دیگری در زمینه حمایت از کار و سرمایه ایرانی برشمرد.

وی افزایش کیفیت کالا و خدمات، حمایت از صادرات و تسهیل فرایند ارسال کالا و خدمات به خارج از کشور به ویژه به کشورهای دوست و دارای روابط استراتژیک و حمایت از طرح‏هایی که باعث جذب دانش‏آموختگان دختر و پسر در واحدهای تولیدی می‏شوند را نیز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: یکی از مهم‏ترین توقع‌های کارگران از دولت، شنیدن و درک مسائل و مشکلات آنان و برنامه‏ریزی برای رفع آن در حد توان است.

بامری افزود: کمک به بهبود روابط کارفرمایان با کارگران، سه‏جانبه‏گرایی در تصمیم‏گیری‏ها و دخالت دادن جدی و مؤثر کارگران و نمایندگان آنان در تصمیم‏گیری‏های کلان کشوری، استانی، شهرستانی و افزایش ایمنی در محیط‏های کارگری از دیگر توقعات قشر کارگر از دولت است.

وی تأکید کرد: آسیب‏هایی از قبیل کم‏اطلاعی و بی‏اطلاعی و در مضیقه قرار گرفتن کارگران از قوانین و مقررات قانون کار نسبت به حقوق و تکالیف آنان و نگرش مکانیکی و ابزاری کارفرمایان نسبت به کارگران قشر کارگر را تهدید می‏کند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد:‌ حضور کارگران و جامعه کار و تولید به محضر مقام معظم رهبری، طرح اشتغال‏زایی بخش کشاورزی مهر،‌ اعطای کارت خرید اعتباری میزان به کارگران، گسترش ارائه سهام عدالت به همه کارگران و حمایت از واحدهای مشکل دار در راستای پیش‌گیری از تعطیلی بنگاه‏ها و واحدهای تولیدی از جمله برنامه‏های این اداره‌کل در سال جاری است.

بامری از دیگر برنامه‏های اجرایی در سال 91 را برگزاری جشنواره "امتنان" شامل انتخابات کارگران و مدیران واحدهای تولیدی و کارگران زن سرپرست خانوار نمونه عنوان کرد. 

وی ارائه خدمات فرهنگی به جامعه کارگری از قبیل برگزاری یادواره شهدای کارگری، تجهیز کتابخانه ها، نمازخانه‏ها، توزیع کتب و مسابقات فرهنگی را اقدامات این اداره‌کل برشمرد.

بامری گفت: نام‌گذاری سال‏ها در قالب یک برنامه کلان و چشم‏انداز عالی مدون شده است که اعلام آن در ابتدای هر سال باعث بسیج امکانات و خلاقیت و نوآوری برای شناخت و حل مهم‏ترین اهداف پیش ‏روی نظام در هر سال است.

وی تأکید کرد: نام‏گذاری سال‏ها علاوه بر فرهنگ‏سازی، به شناساندن مشکلات و تبدیل آنها به فرصت‏ها کمک و به فعالیت‏های متعدد درون کشور جهت‏دهی می‏کند و شاقولی برای ارزیابی فعالیت‌ها به حساب می‏آید.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول