اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

امروز اندیشه اسلامی اصلاً مورد توجه نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: با وجود زیاد بودن تعداد مسلمانان، اندیشه اسلامی امروز اصلاً مورد توجه نیست.

امروز اندیشه اسلامی اصلاً مورد توجه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عظیمی‌زاده ظهر امروز شنبه در همایش اندیشه مطهر با بیان اینکه دفاع در دو عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارای اهمیت است، اظهار کرد: در حوزه سخت‌افزاری این دفاع به حوزه جنگ و دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور باز می‌گردد و در حوزه نرم‌افزاری نیز مربوط به علم و افزایش توان علمی می‌شود که شهید مطهری به واقع در این عرصه گام نهاد.

وی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: اگر چه این خطبه به ظاهر مربوط به فدک است اما به واقع در عرصه دفاع از دین بوده و در حوزه دفاع نرم‌افزاری است چراکه مباحث عمیق اعتقادی را هدف قرار داده و در راستای تقویت تفکر بالا و بصیرت‌افزایی است.

امام جمعه بهار با بیان اینکه شهید مطهری نظام نرم‌افزاری انقلاب اسلامی را معماری کرد، افزود: سپاه و بسیج به عنوان سنگرداران هر دو عرصه دفاع نرم افزاری و سخت‌افزاری است که با این وصف سپاه همواره باید بصیرت و مسائل روز را در ساحت حوزه نرم‌افزاری دفاع، مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به طرح تعالی رشد در سپاه، تصریح کرد: محور این طرح باید تفکر شهیدمطهری باشد چرا که پاسداران باید تبیین‌کنندگان اندیشه ناب دینی در جامعه باشند.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر اندیشه دینی در جامعه مظلوم مانده است، گفت: اگر چه مسلمان زیاد داریم اما اندیشه دینی کم است و این عقب‌ماندگی و فقری که در جوامع اسلامی می‌بینیم با اندیشه عدالت‌طلبانه سازگاری ندارد و به واقع می‌توان گفت اندیشه اسلامی امروز اصلاً مورد توجه نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه 1+5 نرم شده است، به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در هر حرکتی به دفاع از فلسطین خواهیم ماند، خاطرنشان کرد: دلیل قدرت گرفتن ایران در عرصه حاضر قوت گرفتن حوزه نرم‌افزاری است چرا که بر اساس این قدرت آمریکا نمی‌تواند تهدید سخت‌افزاری و گردن‌کشی کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول