اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

پدیده‎های قرن معاصر برای استحاله کردن اندیشه‎های اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پدیده‎های قرن معاصر برای استحاله کردن اندیشه‎های دینی و اسلامی است.

پدیده‎های قرن معاصر برای استحاله کردن اندیشه‎های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام علی سعیدی در همایش عقیدتی و سیاسی که صبح امروز در نمازخانه سپاه نینوا استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: نهله‎ها، اندیشه‎ها، فرقه‎های انحرافی، صوفی‎گری، وهابیت، بهائی‎گری، قاریانی‎گری از پدیده‎های عصر حاضر است که رسالت سنگینی را بر دوش علما و روحانیت نهاده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پدیده‎های تاثیرگذار قرن حاضر انقلاب کبیر فرانسه بود خاطر نشان کرد: انقلاب کبیر فرانسه از حادثه‎ای به وجود آمد که خود پیامد یک پدیده دیگر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: انقلاب کبیر فرانسه در حقیقت پدیده آئین مسیح و عملکرد دستگاه پاپ است که در آئین مسیح پر از تناقضات دیده می‎شود و بیشتر به یک سفرنامه شبیه است تا یک کتاب دینی، و حاکی از نظام و سیستمی نیست.

سعیدی اضافه کرد: عملکرد پاپ و فجایعی که این دستگاه نسبت به دین و برداشت از دین داشتند، برخورد با علم و دانش، محاکمه گالیله، دینی کردن فرضیه‎های موهوم قرون‎ وسطی بوده است.

وی افزود: ترقی آن روز به این نکته رسید که دین با اساس علم در تضاد است لذا نهضت علمی 1789 در برابر حاکمیت پاپ و کلیسا به وجود آمد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیامدهای انقلاب کبیر فرانسه اشاره کرد و ابراز داشت: رنسانس و پدیده علم و تجربه‎گرایی مقابل پدیده دین‎گرایی به وجود آمد که بر اساس آن عصر مدیریت دینی به پایان رسیده و دوران مدیریت علمی آغاز شده است.

سعیدی پدیده نسبیت و انکار حقایق ثابت را از دیگر پیامدهای انقلاب کبیر فرانسه عنوان کرد و گفت: آنها عقیده داشتند فرآورده‎هایی که قابلیت تجربه دارند همانند ریاضیات، فیزیک، شیمی دارای ارزش است و فرآورده‎هایی مثل حقوق، علوم ارزشی و اخلاق که قابل تجربه نیستند نمی‎توان به آنها اعتماد کرد.

وی یادآور شد: اومانیسم، یا انسان خدایی سومین پدیده انقلاب کبیر فرانسه بود و قرار دادن انسان به جای خدا در واقع خمیرمایه این جنبش بود و چهره ناقصی که کلیسا به معرفی دین می‎پردازد و آن را به ضددین تبدیل می‎کند در قالب اومانیسم ارائه شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: سکولاریسم یا جدایی دین از سیاست چهارمین پدیده انقلاب فرانسه بود اما در فرهنگ لغت، سکولار به معنای جدایی دین از عرصه زندگی بشر و از حقوق، اقتصاد، فرهنگ و اخلاق بیان شده است که می‎خواهد اینها را از صحنه زندگی بشر زدوده و در گوشه‎ای از ذهن قرار دهد.

سعیدی مدل لیبرال دموکراسی بر اساس قرارداد اجتماعی را پنجمین پیامد انقلاب فرانسه دانست و متذکر شد: مدل مذکور بر این عقیده بود که هیچ قانونی برای بشر نیامده و هیچ راهنمایی برای بشر فرستاده نشده است بلکه انسان خودش پیامبر و قانون‎گذار بر روی زمین است.

وی با بیان اینکه انقلاب کبیر فرانسه پدیده یک قرن اخیر است عنوان کرد: این انقلاب تاثیر شگرفی بر جای گذاشت که وظیفه علما و روحانیت را از گذشته سنگین‎تر می‎کند تا در برابر فرقه‎هایی که به وجود آمده نسبت به آگاه‎سازی مردم اقدام کنند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول