اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی فارس خبر داد

تامین 25 سال نان کشور توسط فارس

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان فارس با بیان این که 25 سال است که فارس با تلاش در راستای تولید گندم، استان نان‌آور کشور است، خواستار تغییر ساختار اقتصادی آن شد.

تامین 25 سال نان کشور توسط فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر مختاری بعد از ظهر امروز در همایش شوراها که در شهرستان زرین دشت برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی این استان 25 طرح را برای تصویب به شورای عالی استان‌ها ارائه کرده که از این تعداد 18 طرح در صحن علنی شورای عالی استان‌ها مورد تصویب قرار گرفته و یکی از آن‌ها تغییر ساختار اقتصادی این استان است.

وی با انتقاد از تک‌محصولی بودن این استان افزود: در این 25 سال منابع فارس صرف تولید گندم برای سراسر کشور شد اما هیچ توجهی به لزوم توسعه و راه‌اندازی صنعت این استان نشده است.

مختاری خواستار حمایت مجمع نمایندگان فارس از طرح تغییر ساختار اقتصادی استان فارس شد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در مورد شوراها اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که معمار کبیر انقلاب اسلامی در نهم اردیبهشت ماه 1358 نقشه راه نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر صاحبان اصلی انقلاب در موجزترین و شیواترین شکل ممکن صادر کردند، بر همگان ثابت شد که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای دو اصل جمهوری و اسلامی بنا شده است.

وی اضافه کرد: امروز در دهه چهارم انقلاب وظیفه تمام اهالی شوراها و دولت‌مردان است تا با همدلی به دنبال تحقق راهکارهای تقویت شوراها باشند.

این مسئول با بیان این که یکی از راه‌های تقویت شوراها تحقق مدیریت واحد شهری است، افزود: مدیریت واحد شهری اصطلاح و فرایندی است که نه تنها در سال‌های اخیر بلکه از دهه‌های پیش با توجه به مشکلاتی که براساس قوانین و ساختار سازمانی امور شهری در شهر به وجود آمده مطرح و مورد توجه زمامداران بوده و هست و مصداق آن همین بس، که مسائل و مشکلاتی گریبان‌گیر شهروندان شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: باید اذعان داشت که تا حال حاضر اقدام مثمر ثمر و قابل قبولی توسط مجلس در راستای تحقق مدیریت شهری به عمل نیامده، حتی چه بسا بتوان گفت که مجلس در این مورد دچار سردرگمی نیز شده و هدف و منظور اصلی را گم کرده است، اما می‌شود نهاد شوراها را متولی تحقق مدیریت واحد شهری قرار داد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه شورای عالی استان‌ها می‌تواند در این مورد نقش قابل توجهی داشته باشد، البته هرچند قانون‌گذار وظایف هر یک از نهادهای شورایی را مشخص کرده اما انجام این مهم منافاتی با قانون ندارد.

مختاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در هر حال هدف اصلی در مورد مدیریت واحد شهری ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های اجرایی و شهری بین نهادهای اجرایی و جلوگیری از دوباره‌کاری، اسراف، سردرگمی و... است.

وی ادامه داد: تجربه فعالیت چند ساله گذشته شوراها و به تبع آن شهرداری‌ها نشان داده است که شهر را نمی‌توان با قوانین و ساختار سازمانی موجود اداره کرد.

وی با اشاره به این که در بدو تشکیل شوراها بسیاری که معتقد بودند با تشکیل شوراها بسیاری از مشکلات شهری برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: اینک آن عده به این نکته واقف شده‌اند که حل مشکلات به وسیله شوراها و شهرداری غیرممکن است چرا که شوراها و شهرداری‌ها برای انجام کوچک‌ترین فعالیت‌ها و عملی‌کردن مصوبات نیازمند همکاری بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دیگر هستند که در صورت مخالفت و عدم همکاری به معنای واقعی می‌توان گفت که کار شهرداری مختل و به تبع آن موجب ایراد خسارت به شهروندان می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول