اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

دولت و مجلس اختیارات شورا‌ها را افزایش بدهند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی باید اختیارات و مسئولیت‌های شورا‌ها را افزایش بدهند و امور محلی به نحو مطلوب‌تری و با هم‌دلی بیش‌تر مردم انجام شود.

دولت و مجلس اختیارات شورا‌ها را افزایش بدهند

فتح‌الله معین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به صورت اساسی شورا‌ها جلوه حضور مردم در اداره امور شهر هستند، اظهار داشت: فعالیت شورا‌ها به عنوان نمایندگان مردم در راستای مدیریت شهر به نوعی بروز مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه این مردم‌سالاری دینی به نوعی پر‌رنگ شدن شاخه جمهوریت در ایران است، اضافه کرد: نهم اردیبهشت‌ماه به دنبال فرمان امام خمینی(ره) و تأکید ایشان برای ضرورت تدوین آیین‌نامه شورا‌ها برای اداره امور محلی شهر‌ها و روستا‌ها به نام روز ملی شورا‌ها نام دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید اختیارات و مسئولیت‌های شورا‌ها را افزایش بدهند و امور محلی به نحو مطلوب‌تری و با هم‌دلی بیش‌تر مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم اداره امور محلی خود را به دست شورا‌ها می‌سپارند، ادامه داد: در قانون اصلی شورا‌ها وظایف مناسبی به فعالیت شورا‌ها در راستای اداره امور محلی شهر و روستا‌ها اختصاص داده شده است اما با وجود این نیز اختیارات شورا‌ها باید گسترده‌تر باشد.

معین با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان با تمام توان خود برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات مردم در سطح شهر اقدامات لازم را انجام داده است، اظهار داشت: طی این دوره از فعالیت شورای شهر اصفهان پروژه‌های شاخصی در سطح شهر اجرا شده است که شورا درصدد به پایان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام اصفهان تا پایان سال جاری است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول