اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

استقبال دولت از طرح‌های کشاورزی موجب رونق تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: استقبال دولت از گسترش طرح‌های کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های محروم منجر به افزایش راندمان تولید می‌شود.

استقبال دولت از طرح‌های کشاورزی موجب رونق تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی صبح امروز در جلسه کار‌گروه توسعه زیربنایی شهرستان گرمی اظهار داشت: دولت با توجه ویژه‌ای که به بخش تولیدات کشاورزی دارد زمینه را طوری فراهم کرده تا با بهره‌مندی از امکانات موجود شاهد رشد روز افزون کشاورزی در منطقه خود باشیم.

وی با بیان اینکه دولت زمینه ارتقای سطح آگاهی‌های کشاورزان را نیز فراهم کرده، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویج کشاورزی از جمله این اقدامات است.

فرماندار گرمی همچنین از صدور مجوز ایجاد 172 هکتار باغ مثمر در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: مجریان طرح‌های باغات مثمر، برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت اجرای آبیاری تحت فشار به بانک‌‌های عامل معرفی شده‌اند.

صحرایی تسهیلات ایجاد باغات مثمر را شناور دانست و گفت: اگر تلاش کافی برای جذب اعتبارات مذکور در گرمی صورت نگیرد باقی مانده اعتبارات به شهرستان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: 85 درصد تسهیلات اجرای باغات مثمر با آبیاری تحت فشار بلاعوض بوده و دولت توجه ویژه‌ای به احیای کشاورزی دارد.

این مسئول بیان داشت: با توجه به قابلیت اراضی گرمی، این شهرستان می‌تواند با همکاری مردم در توسعه باغات میوه پیشرفت کند.

همچنین صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به پرداخت بدهی فرمانداری به شهرداری گرمی قول مساعد داد و از دستگاه‌های بدهکار خواست برای تسویه حساب با شهرداری گرمی اقدام کنند.

شهردار گرمی نیز در این جلسه خواستار پرداخت بدهی ادارات این شهرستان به شهرداری شد.

خدارحیم شکوهی اظهار داشت: برخی از ادارات گرمی از جمله فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج و هنگ مرزی این شهرستان به شهرداری گرمی بدهکار هستند و معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز در جریان این موضوع قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای شهرداری گرمی جوابگوی مخارج و هزینه‌‌های این نهاد نیست بر تسریع در پرداخت بدهی ادارات به شهرداری گرمی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرمی نیز ابراز داشت: با پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن‌، واحدهای مسکونی محلات حاشیه شهر گرمی مقاوم‌سازی می‌شود.

فیروز مهدی‌زاده افزود: تاکنون 525 فقره پرونده دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن برای محلات حاشیه شهر گرمی تشکیل شده که از این تعداد، تسهیلات 282 پرونده پرداخت شده و 196 واحد مسکن نیز گواهی پایان کار گرفته است.

وی با اشاره به توجه دولت به تامین مسکن مردم، بیان داشت: پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محدودیتی ندارد و برای زمین‌های قولنامه‌ای نیز اختصاص می‌یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرمی اظهار داشت: در صورت توافق نهایی مسئولان استانی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرمی آمادگی لازم برای پرداخت این تسهیلات به همه محلات شهر گرمی را دارد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول