اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد

تعلیق و تعطیلی بیش از 700 دفتر خدمات مسافرتی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 3 هزار و 737 دفتر خدمات مسافرتی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 700 دفتر در حالت تعطیل و تعلیق هستند.

تعلیق و تعطیلی بیش از 700 دفتر خدمات مسافرتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر منوچهر جهانیان صبح امروز در گردهمایی معاونان گردشگری کشور اظهار داشت: ساماندهی و استانداردسازی دفاتر خدمات مسافرتی باید با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین استانداردسازی مراکز اقامتی در دستور کار است که تاکنون 250 مرکز اقامتی در کشور استانداردسازی شده است و استانداردسازی مابقی مراکز نیز در حال انجام است.

جهانیان اظهار داشت: تخصصی کردن تورهای گردشگری و توسعه آنها برای توسعه سفرهای داخلی و خارجی در حال پیگیری است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در ایام نوروز 6.6 درصد مسافرت‎‏ها با تورهای مسافرتی، 23.8 درصد بدون تور اما با رزرو محل اقامت و 69.6 درصد مسافرت‏ها بدون تور و بدون رزرو محل اقامت و بدون برنامه‎ریزی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این امر نشان می‎دهد که برای ساماندهی تورهای مسافرتی باید اقدامی اساسی شود.

جهانیان ادامه داد: امسال تلاش کردیم بر اساس داده‎های استان‎ها برای ارائه خدمات و توزیع سفر برنامه‎ریزی و مقاصد سفر را شناسایی و معرفی کنیم.

وی بیان کرد: در نوروز امسال 51 میلیون و 275 هزار و 829 نفر در کشور مسافرت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34.1 درصد رشد داشته است.

جهانیان گفت: امسال در نوروز 66 میلیون و 623 هزار و 379 نفر شب اقامت در اماکن اقامتی داشتیم که نسبت به نوروز سال گذشته 24.9 درصد رشد نشان می‎دهد ضمن اینکه ضریب اشغال اماکن اقامتی 69.3 درصد بوده که اتفاق خوبی در این حوزه است.

وی افزود: در برخی شهرها ضریب اشغال مراکز اقامتی 100 درصد و حتی بیشتر از آن بوده است در حالی که مناطقی داشته‎ایم که این رقم سه درصد بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تخمین درآمد حاصل شده از محل اسکان مسافران در اماکن اقامتی در نوروز امسال 579 میلیارد و 654 میلیون و 124 هزار و 500 تومان بوده است.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول