اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون و کار بناب خبر داد

افزایش 12 درصدی ایجاد شغل در شهرستان بناب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتمایی شهرستان بناب از ایجاد 4 هزار و 366 شغل جدید در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان شغل 12 درصد بیش از سهم در نظر گرفته اشتغال این شهرستان بود.

افزایش 12 درصدی ایجاد شغل در شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، صمد اخلاصی در جمع کارگران این شهرستان به مناسبت هفته کارگر با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 91 به نام «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم و اساسی کشور و دغدغه مسئولان بحث بیکاری و اشتغال جوانان است.

4366 شغل در بناب ایجاد شد

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال در کشور مبنی بر ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل جدید در جریان سال 91 در سطح کشور افزود: سهم شهرستان بناب از این میزان 4 هزار و 366 فرصت شغلی بود که ضمن تحقق یافتن 100 درصدی این آمار، 12 درصد نیز افزایش اشتغال در شهرستان بناب را شاهد بودیم.

اخلاصی خاطرنشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وجود اینکه مسئولیت مستقیم اشتغال را به عهده ندارد، ولی به همراه 30 دستگاه اجرایی در سطح شهرستان در تحقق این خواسته دولت همکاری داشت.

وی سپس از تدوین و ابلاغ قانون ساماندهی و حمایت از کسب و کار خانگی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این قانون 300 شغل قابلیت اجرایی در واحدهای مسکونی را دارند که با همکاری هفت دستگاه اجرایی شهرستان یک هزار و 967 مجوز فعالیت را در بناب صادر کردیم و برای اجرای این طرح افزون بر 35 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

دولت 20 درصد سهم کارفرمای حق بیمه را به مدت پنج سال پرداخت می‌کند

اخلاصی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تمام مشاغل خانگی هویت یافته و شناسنامه‌دار شدند و مشکل بیمه آنها نیز حل شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به ارائه تسهیلات مربوطه توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت 20 درصد سهم کارفرمای حق بیمه را به مدت پنج سال پرداخت می‌کند که گام اساسی در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی محسوب می‌شود.

اخلاصی تصریح کرد: دولت مکلف شده است افرادی که ایجاد اشتغال می‌کنند و علاوه بر ظرفیت کارگاه اشتغال ایجاد می‌کنند، معافیت بیمه‌ای را به مدت پنج سال اجرا کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول