اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با زمزمه یا زهرا(س) راهی شو

مشهدالرضا پایتخت دل‌های غریب، امروز بوی یاس می‌دهد ‌

خبرگزاری فارس: امروز می‌توان بوی یاس را حس کرد امروز مشهدالرضا پایتخت دل‌های غریب است هر کجای این سرزمین پهناور هستی چشمت را ببند و با زمزمه یا زهرا راهی شو، چند قدم تا بهشت بیش‌تر نمانده ...

مشهدالرضا پایتخت دل‌های غریب، امروز بوی یاس می‌دهد ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز حال و هوای غریبی در مشهد‌الرضا حاکم است، نمی‌دانم چرا امروز حسی غریبی دارم شاید به آن سبب که در آستانه سلاله پاک آن یگانه پاک پیامبر حس غریبی ائمه بیش‌تر ذهنم را مشغول کرده است، شاید به آن سبب که اسم یا زهرا(س) مرا بیاد غربت قبر ایشان می‌اندازد.

طنین نوای یا زهرا(س) امروز از بارگاه منور رضوی شنیده می‌شود

حرم مطهر حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) امروز میزبان همه دلدادگان و عاشقان ائمه اطهار(ع) است و دستجات آرام آرام وارد حرم مطهر رضوی می‌شود، امروز تنها یک زمزمه به گوش می‌رسد آن هم‌زمزمه یا زهرا(س) است.

همه در گوشه و کنار این حریم قدوسی با خودت خلوت کرده‌اند تا فارق از تمام هیاهوی این زمانه یک لحظه تنهای تنها به خود و خدای خود و به آنچه که کرده‌اند و آنچه که از او می‌خواهد فکر کنند.

*کافی است یک لحظه دلت را روانه حریم رضوی کنی

بارگاه منور رضوی امروز میزبان است میزبان هر که آرزو دارد کافی است یک لحظه دلت را روانه حریم رضوی کنی، چرا که اینجا قطعه‌ای از بهشت است بهشتی که وامدار عطر و بوی آن بزرگ بانوی است که تا آخرین دقایق زندگی پربرکت خویش در راه ولایت ایستاد، کاری که بزرگ‌مردان آن دوران و پس از اندک زمانی از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در ورطه هوا و هوس‌های آن دوران به باد فراموشی سپردند.

*و فرازی از خطبه‌های آن بانوی بزرگ اسلام

ستایش خداى را بر آنچه ارزانى داشت و سپاس او را بر اندیشه نیکو که در دل نگاشت، سپاس بر نعمت‏هاى فراگیر که از چشمه لطفش جوشید و عطاهاى فراوان که بخشید، نعمت‏هایى که از شمار افزون است و پاداش آن از توان بیرون و درک نهایتش نه در حد اندیشه ناموزون.

گواهى می‌دهم که پدرم محمد بنده او و فرستاده اوست، پیش از آنکه او را بیافریند برگزید و پیش از پیمبرى تشریف انتخاب بخشید و به نامیش نامید که می‌سزید.

پس خداى بزرگ، تاریکی‌ها را به نور محمد روشن ساخت و دل‏‌ها را از تیرگى کفر پرداخت و پرده‏هایى که بر دیده‏‌ها افتاده بود به یک سو انداخت، سپس از روى گزینش و مهربانى جوار خویش را بدو ارزانى داشت و رنج این جهان که خوش نمی‌داشت، از دل او برداشت و او را در جهان فرشتگان مقرب گماشت.

و پرسش بی‌پاسخ تاریخ، چرا فاطمه(س) شبانه دفن شد؟

و پرسش بی‌پاسخ تاریخ چرا فاطمه شبانه دفن شد؟ درست است که فاطمه‌زهرا(س) این چنین خواست و این‌گونه وصیت کرد، اما مگر چه اتفاقى افتاد که زهرا(س) وصیت تاریخی‌اش را با این درخواست‌ها به پایان مى‌برد؟!! و این پرسش را در برابر نگاه‌هاى مورخان و آیندگان مى‌گذارد تا بپرسند: چرا قبر فاطمه با گذشت این همه سال پنهان است؟ و چرا فاطمه شبانه دفن شد؟

انتهای پیام/‌ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول