اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

خلیج فارس آینده جهان را دگرگون می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: خلیج فارس در آینده نه‌چندان دور نقش تعیین‌کننده‌ای در جهان ایفا کرده و آن را دگرگون خواهد کرد.

خلیج فارس آینده جهان را دگرگون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز آغاز به کار شورای شهرها و روستا اظهار داشت: یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران شوراها هستند.

وی افزود: شوراها یک فرصت برای خدمت‌رسانی به مردم، توسعه شهر و روستا و بسترسازی برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و انقلابی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: اعضای شوراها باید با کارشناسی دقیق، برنامه‌ریزی‌های مناسب و کارآمد و داشتن روح ولایت‌مداری و با اندیشیدن منطبق با نگاه و طرح و برنامه‌های مقام معظم رهبری به شهر و روستا کمک کرده و شهر یا روستای خود را به پیشرفت لازم رهنمون کنند.

صفایی‌بوشهری گفت: باید خدمت‌رسانی به مردم با جوهره و اساس دینی و نگاه انقلابی جزو اساس کار این شوراها باشد.

وی بیان کرد: خلیج فارس یکی از آبراهه‌های مهم جهان است که کانون اقتصادی، فرهنگی و نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود و تاکنون وقایع بسیاری در آن به وقوع پیوسته است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: خلیج فارس تا همیشه خلیج فارس خواهد ماند و این آبراهه در آینده نه‌چندان دور نقش تعیین‌کننده‌ای در جهان ایفا خواهد کرد که موجب رقم زدن معادلات بسیاری در جهان خواهد شد.

وی اظهار کرد: هرگاه در تاریخ خلیج فارس کشورهای بیگانه آمده‌اند به جهت استعمار آمدند که با هدایت‌های عالمان و دلاورمردی‌های مردان این خطه هیچگاه نتوانستند در این آبراهه بمانند.

صفایی‌بوشهری تاکید کرد: مسئولان کشورهای عربی منطقه خلیج فارس فریب استکبار جهانی را نخورند و به جای اینکه با کشورهای اسلامی از در تعارض بیرون آیند، با استکبار مخالفت کنند و با کشورهای اسلامی متحد شوند و تعامل ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: کشورهای عربی بیایند در کنار ایران اسلامی قرار بگیرند تا با شعار "لا اله الا الله محمد رسول الله" حکومت اسلامی و قرآنی در منطقه برپا کنیم.

صفایی‌بوشهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خلیج فارس از همه تلاشگران همایش روز خلیج فارس تشکر کرد و افزود: با فضای خوبی که در استان داریم همه شرایطی فراهم آورده‌اند که بوشهر استان ولایت‌مداری و حماسه، مرکز خلیج فارس قرار گرفته شود و مورد توجه ویژه همگان قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز معلم و شهادت معلم شهید حضرت آیت‌الله مرتضی مطهری اظهار داشت: معلمی یک کار الهی است و نخستین معلم در عالم وجود خود خداوند بوده است.

وی گفت: همه کسانی که در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند، باید با تلاش مضاعف و با نگاه زیرساختی، فضای آموزشی مناسبی مهیا کنند و در عرصه پرورش فرهنگ دینی تلاش مضاعف کنند.

صفایی‌بوشهری با گرامیداشت روز جهانی کارگر اذعان کرد: یکی از ابعاد مهم کار، سرمایه و تولید ملی توجه ویژه به کارگران است و کارفرمایان باید حقوق آنان را به موقع پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر کارگر امنیت اقتصادی نداشته باشد، تولید و سرمایه ملی دچار آسیب می‌شود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول