اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان:

خرید کالای ایرانی باید به ارزش تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خرید کالای ایرانی در جامعه باید به یک ارزش تبدیل شود.

خرید کالای ایرانی باید به ارزش تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدخلف موسوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت تولیدات بسیاری از کارخانجات و واحدهای صنعتی استان از نظر کیفیت در سطح تولیدات مشابه خارجی است.

وی جمعیت کارگری استان را بیش از 3 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین جمعیت کارگری در خوزستان در واحدهای مختلف تولیدی صنعتی مشغول فعالیت‌اند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل 26 هزار فقره پرونده مشاغل خانگی در این اداره خبر داد و گفت: در سال گذشته به 4 هزار و 27 نفر متقاضی مشاغل خانگی در مجموع 142 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

موسوی یکی از ماموریت‌ها و وظایف این اداره را پرداخت بیمه بیکاری نام برد و افزود: در سال 1390 به 6 هزار و 389 نفر که به هر دلیل از کار بیکار شده بودند بیمه بیکاری تعلق گرفت.

وی با اشاره به قانون مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی فعالان این مشاغل در واحدهای صنعتی استان پس از 20 سال خدمت، تصریح کرد: در سال گذشته 7 هزار نفر در خوزستان با استفاده از این قانون، از بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برخوردار شدند.

دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان مهم‌ترین طرح امسال برای اشتغال را طرح توسعه کشاورزی عنوان کرد و گفت: طبق تفاهمنامه منعقد شده میان وزارتخانه‌های تعاون و جهاد کشاورزی، ثبت نام از متقاضیان اشتغال در کشاورزی از طریق اداره کار انجام می‌شود و تسهیلات و اعتبارات توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

موسوی افزود: امسال قرار است 40 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی خوزستان ایجاد شود و به همین منظور 473 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در استان خوزستان که هم اکنون سالانه 12 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، با اجرای این طریق، صنایع فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی رونق گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ضمن تبریک هفته کار و کارگر به جامعه کارگران استان، گفت: حفظ و صیانت از نیروی کار را افتخار خود می‌دانیم و اداره کار در این راه از هیچ خدمت و تلاشی برای کارگران فروگذاری نمی‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول