اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بهره‌مندی 16 روستا از آب شرب سالم

مجتمع آبرسانی شهید باهنر گرمی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از ایام الله دهه فجر و با هدف بهره‌مندی اهالی 16 روستای شهرستان گرمی از آب شرب سالم، مجتمع آبرسانی شهید باهنر گرمی به بهره‌برداری رسید.

مجتمع آبرسانی شهید باهنر گرمی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم بهره‌برداری از این مجتمع که در گرمی برگزار شد استاندار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: تکمیل و توسعه مجتمع‌های آبرسانی از اولویت برنامه‌های استانی است به گونه‌ای که ما تا پایان برنامه پنجم توسعه تلاش می‌کنیم میزان برخورداری روستاییان از نعمت آب شرب به 50 درصد برسد.

سید حسین صابری خاطرنشان کرد: ما موضوع آبرسانی،گازرسانی، آسفالت راه‌های روستایی و بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی را به عنوان چهار اولویت توسعه و عمران مناطق روستایی و محروم در دستور کار قرار دادیم و در سال آینده نیز توجه به این حوزه‌ها در دستور کار ما است.

وی اضافه کرد: در نظام اسلامی ما باید همه روستاییان به عنوان نیروهای مولد و تولید‌کننده از زیرساخت‌های رفاهی استفاده کنند تا با این امر جلوی مهاجرت به نقاط دیگر نیز گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم فرماندار شهرستان گرمی نیز در سخنانی با یادآوری اینکه احداث سه مجتمع در شهرستان گرمی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: ما در این شهرستان توجه جدی به تامین آب شرب و توسعه راه‌های روستایی داریم به گونه‌ای که در حال حاضر 42 درصد روستا‌نشینان گرمی از آب شرب و به همین میزان نیز از راه روستایی آسفالت شده و مناسب بهره‌مند هستند.

عزیز صحرایی هدف‌گذاری دیگر را رفع مشکل بیکاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید برشمرد و گفت: با راه‌اندازی کارخانه در حال احداث شیر‌آلات بهداشتی در این شهرستان ظرفیت خوب 3 هزار نفری اشتغال فراهم می‌آید.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی گرمی نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های مجتمع آبرسانی شهید باهنر انگوت گفت: این مجتمع قادر است آب مورد نیاز 895 خانوار و بالغ بر 4 هزار و 500 نفر را فراهم آورد که این تعداد در قالب 16 روستا رد منطقه ساکن هستند.

عدیل محمدی بیان داشت: عملیات احداث این مجتمع از سه سال پیش آغاز شده و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی طول خط انتقال این مجتمع را 60 کیلومتر و مخازن آن را 15 مورد با حجم 10 هزار متر‌مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این مجتمع با دبی 13 متر‌مکعب در ثانیه به شکل تامین منبع آب از یک رشته قنات و یک حلقه چاه فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول