اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای اروپا خواستار تحریم تسلیحاتی سوریه شد

خبرگزاری فارس: مجمع پارلمانی شورای اروپا با صدور قطعنامه‌ای ضد سوری، خواستار اقدام سریع شورای امنیت سازمان ملل جهت تحریم واردات تسلیحات به سوریه شد.

شورای اروپا خواستار تحریم تسلیحاتی سوریه شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع پارلمانی شورای اروپا روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل را برای اجرای فوری تحریم ارسال تسلیحات به سوریه تحت فشار قرار داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، مجمع پارلمانی شورای اروپا که در راستای بهبود وضعیت حقوق بشر در تمام 47 کشور عضو خود و سایر کشورها فعالیت می کند، با تصویب قطعنامه ای، نظام "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه را محکوم کرده است.

در این قطعنامه ادعا شده است که مجمع پارلمانی شورای اروپا از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا سریعا تحریم واردات تمام تسلیحات و ابزارهای حمایتی به سوریه را اعمال کند.

خبر تصویب این قطعنامه ضد سوری توسط این مجمع در شرایطی گزارش می شود که "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته از شورای امنیت خواست تا تحریم مشابه ای را علیه سوریه اعمال کند و این در حالیست که اتحادیه اروپا و ترکیه پیشتر صادرات تسلیحات به سوریه را ممنوع اعلام کرده اند.

تاکید مجمع پارلمانی شورای اروپا از شورای امنیت جهت تحریم تسلیحاتی سوریه در حالی مطرح شده است که دو کشور روسیه و چین به عنوان اعضای دائمی این شورا تاکنون دو بار از حق وتوی خود برای مسدود کردن مسیر تصویب قطعنامه های ضد سوری و غربی شورای امنیت ممانعت کرده اند؛ چین و مسکو در عین حال از اجرایی شدن طرح صلح 6 ماده ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه که هدف آن پایان خشونت ها در این کشور است، اعلام حمایت کرده اند.

طرح آتش بس عنان در سوریه از تاریخ 12 آوریل جاری اجرایی شد اما گروه های تروریستی مسلح که در گزارش های مختلف آمده است که از سوی کشورهای غربی تامین تسلیحاتی و مالی می شوند، بارها این آتش بس را نقض کرده اند.

مجمع پارلمانی شورای اروپا در ادامه قطعنامه ضد سوری خود مدعی شده است که نظام اسد مردم سوریه را دهه هاست که سرکوب می کند و هیچ آینده ای نخواهد داشت؛ در ادامه این قطعنامه آمده است که نظام اسد در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی خود است.

ادعای پایان زمان نظام سوریه در شرایطی گزارش می شود که گزارش های سازمان های اطلاعاتی آمریکا از تحولات دمشق نشان می دهد اسد با قدرت کنترل این کشور را در اختیار دارد.

اتحادیه اروپا نیز اخیرا در چهاردهمین دور تحریم های ضد سوری خود، صادرات کالاهای لوکس از سوریه را ممنوع اعلام کرد و تصمیم گرفته است که فهرست سیاه مربوط به کالاهای دو کاربردی را که هم می توانند برای سرکوب های داخلی استفاده شوند و هم می توان از آنها برای تولید تجهیزات سرکوب داخلی استفاده کرد را نیز گسترش دهد؛‌ این اتحادیه سال گذشته میلادی نیز تحریم هایی را بر ضد دولت بشار اسد اعمال کرده بود؛ اتحادیه اروپا صادرات اسلحه و تجهیزات برای نیروهای امنیتی ، خریداری نفت سوریه و سرمایه گذاری در صنعت نفت این کشور را ممنوع و اموال و دارایی های بانک مرکزی سوریه را نیز توقیف کرده است .

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول