اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

مسکو نگران طرح ترکیه برای دخالت دادن ناتو در مجادله خود با سوریه است

خبرگزاری فارس: "الکساندر لوکاشوویچ" اعلام کرد که مقامات مسکو نگران طرح‌های ترکیه برای مداخله دادن ناتو در مجادله خود با سوریه است و با نظریه ایجاد کریدور انسانی و منطقه حائل در مرز ترکیه و سوریه هم بشدت مخالفند.

مسکو نگران طرح ترکیه برای دخالت دادن ناتو در مجادله خود با سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنج شنبه اعلام کرد که این کشور بسیار نگران طرح‌های ترکیه برای جلب حمایت نظامی ناتو در رابطه با امکان تهدیدات احتمالی از جانب سوریه است.

این دیپلمات بلندپایه گفت: ما می‌خواهیم به اظهارات "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه که دو الی سه بار از این صحبت به میان آورده است که ترکیه ممکن است در صورت وجود هر نوع تهدید احتمالی از جانب خاک سوریه به ماده 5 توافقنامه واشنگتن در خصوص دفاع جمعی کشورهای عضو ناتو متوسل شود، واکنش نشان بدهیم. به عقیده ما چنین اظهاراتی بسیار نگران کننده است، بخصوص آنکه صحبت بر سر اقدام جمعی دفاعی کشورهای عضو ناتو در صورت حمله نظامی به یکی از کشورهای عضو این سازمان است.

لوکاشوویچ همچنین اعلام کرد که روسیه مخالف نظریه ایجاد کریدور انسانی و منطقه حایل در مرز ترکیه و سوریه برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه است.

وی توضیح داد: ما مایل هستیم تا اوضاع در سوریه در چارچوب تلاش‌های بین المللی و بر اساس توافق همه طرفین مناقشه حل و فصل شود و از هر نوع اقدام یک‌جانبه در این زمینه خودداری شود. در این رابطه بسیار مهم است که دولت سوریه همکاری سازنده و موثر و فوری در راه اجرای طرح‌های ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مردم مناطق مورد درگیری نظامی داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مقامات مسکو معتقدند که در هنگام ارائه کمک‌های انشان دوستانه در سوریه لازم است تا از سیاسی کردن این مسئله و تلاش برای استفاده از مسئله ارائه کمک‌ها برای اجرای طرح خطرناک ایجاد کریدور انسانی و منطقه حائل مرزی اجتناب ورزید.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول