اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر مسائل سوریه در گفت‌وگو با فارس:

طراحان انفجارهای تروریستی سوریه به دنبال شکست طرح عنان هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سوریه با بیان اینکه هدف انفجار امروز دمشق حمله به رایزنی فرهنگی ایران در دمشق نبوده، گفت: دشمنان سوریه و گروه‌های مسلح سعی می‌کنند به هر نحوی که شده طرح کوفی عنان را ناکام بگذارند.

طراحان انفجارهای تروریستی سوریه به دنبال شکست طرح عنان هستند

"مازن سلیم" کارشناس مسائل سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس درباره خبر وقوع انفجاری در نزدیکی رایزنی فرهنگی ایران در دمشق گفت: این انفجار ناشی از یک بمب صوتی بوده که به جز ایجاد سر و صدا و اغتشاش هیچ خطر و آسیبی در پی نداشته است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های تروریستی هر جایی که امکان ایجاد ناامنی را داشته باشند، بمب گذاری می‌کنند،‌ تاکید کرد که انفجار مذکور هیچ ارتباطی به رایزنی فرهنگی ایران در دمشق نداشته بلکه در فاصله بیش از 100 متری جا سازی شده بود.

سلیم با بیان اینکه تاکنون تنها جراحت مختصری در یک راننده که از آنجا عبور می‌کرد گزارش شده است، گروه‌های مسلح را عامل این انفجار خواند و تاکید کرد که گروه های مسلح به تحریک دشمنان سوریه از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از هیچ تلاشی برای ناامن کردن سوریه و شکست دادن طرح کوفی عنان دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان سوریه و گروه‌های مسلح از همکاری سازنده دمشق با ناظران بین‌المللی خشمگین شده‌اند، افزود: تروریست‌ها سعی می‌کنند با تحریک نیروهای دولتی دمشق را وارد رویارویی کرده تا اعلام کنند که نظام بشار اسد به آتش بس کوفی عنان پایبند نیست تا بدینوسیله بهانه‌ای برای اعلام شکست طرح کوفی عنان داشته باشند.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه و غربی از کانال‌های دیپلماتیک، رسانه‌ای و کمک به مجموعه های مسلح امنیت سوریه را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: برخی از کشورهای عربی و ترکیه با برخی کشورهای غربی به منظور ایجاد شکاف در محور مقاومت همنوا شده‌اند ولی یقین بدانید که هیچ گاه نخواهند توانست ضربه‌ای به دمشق وارد کنند.

وی ایجاد نوعی ناامنی در سوریه را توطئه دشمنان سوریه خواند و افزود: دشمنان سوریه که بارها در ترکیه ،اردن و فرانسه گردهم آمده‌اند سعی دارند از طریق بمب گذاری و انجام عملیات تروریستی ماموریت ناظران بین‌المللی را با شکست مواجه کنند.

سلیم با بیان اینکه برخی‌ها هرگونه راه حل سیاسی برای تحولات سوریه را رد می‌کنند، یاد آور شد که برخی کشورهای منطقه همواره دخالت نظامی در سوریه را خواستار می‌شوند ولی معتقدم که محور مقاومت با همکاری  دو کشور چین و روسیه همه این توطئه‌ها را شکست خواهند داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول