اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان

برنامه‌های روز جهانی نجوم در اصفهان تشریح شد

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان برنامه‌های روز جهانی نجوم در اصفهان را تشریح کرد.

برنامه‌های روز جهانی نجوم در اصفهان تشریح شد

ژاله موزون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مرکز نجوم ادیب اصفهان به مناسبت نخستین "روز جهانی نجوم" برنامه‌های متنوعی از جمله رصد ماه، زهره، زحل و مریخ را برای دوستداران نجومی به نمایش درآورد.

وی افزود: در نخستین "روز جهانی نجوم" مرکز نجوم ادیب اصفهان غرفه‌‌هایی مانند ارگامی، جهت‌یابی، نرم‌افزار، آسمان شب، بازی و پازل و منظومه شمسی را برپا کرد.

مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان اضافه کرد: از جمله مواردی که در مرکز نجوم ادیب به مناسبت "روز جهانی نجوم" صورت گرفت، رصد ماه توسط رصد‌خانه تازه‌ تأسیس این مرکز نجومی بود.

این مسئول ادامه داد: رصد‌های شب گذشته مرکز نجوم ادیب اصفهان در راستای برنامه‌های همیشگی این مرکز از سال 1379 است که تاکنون پی‌ در ‌پی صورت گرفته و در نخستین پنج‌شنبه هر ماه قمری شاهد اجرای آن هستیم.

موزون بیان داشت: از نکات جالب توجه در رصد عمومی مرکز نجوم ادیب اصفهان حضور افراد مختلف با رده‌ای سنی پنج سال تا 70 سال بود که هر کدام از دیدگاه خاص خود به پدیده‌‌های نجومی می‌نگریستند.

وی یادآور شد: آموزش صور فلکی به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقوله‌های نجومی از دیگر برنامه‌های مرکز نجوم ادیب اصفهان در نخستین "روز جهانی نجوم" بود.

مسئول آموزش مرکز نجوم ادیب اصفهان تصریح کرد: ایجاد بوم‌های نقاشی ویژه کودکان از دیگر اقدامات مرکز نجوم ادیب اصفهان برای آشنا کردن این طیف سنی با برخی از پدیده‌های علم نجوم بود که این مورد به طور حتم تأثیر فراوانی روی انگیزه‌های علمی کودکان اصفهان می‌گذارد.

* رادیو نجوم برای نخستین بار روز جهانی نجوم را پوشش می‌دهد

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز شاهد برپایی روز جهانی نجوم در سه نقطه شهر اصفهان هستیم، برای نخستین بار رادیو نجوم به پخش نظرات اساتید و علاقه‌مندان نجومی اقدام می‌کند.

موزون در ارتباط با برگزاری دومین روز جهانی نجوم در سه مکان سی و سه پل، باغ غدیر و خانه کودک متذکر شد: به احتمال زیاد شاهد حضور برخی از مسئولان شهرداری اصفهان در ویژه‌برنامه "روز جهانی نجوم" هستیم.

این مسئول اذعان داشت: حضور اساتیدی مانند دکتر کیاست‌پور نیز بهترین فرصت برای علاقه‌مندان نجومی و تشنگان این علم بی‌پایان است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول