اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی

برگزیدگان ششمین دوره مسابقه سراسری نجوم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: برگزیدگان ششمین دوره مسابقه سراسری نجوم در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در قم تجلیل شدند.

برگزیدگان ششمین دوره مسابقه سراسری نجوم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه سراسری نجوم که در مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی برگزار شد، با اشاره به ششمین دوره مسابقه سراسری نجوم اظهار کرد: این مسابقه در 82 مرکز سراسر کشور برگزار شد و شرکت‌کنندگان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته این مسابقه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: 10 نفر برگزیده در هر سطح مسابقه سراسری نجوم انتخاب شده و نفر اول تا سوم به عنوان نفرات برتر و هفت نفر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

حجت‌الاسلام محمد صالح نجف با اشاره به اهمیت علم نجوم گفت: نجوم علمی فراگیر است و همه مردم علاقه‌مند هستند تا از علم نجوم بهره‌مند شده و در زمینه فلک و پژوهش‌های فلکی اطلاعات کسب کنند.

وی یادآور شد: با برگزاری مسابقات سراسری نجوم در صدد هستیم این علم را فراگیر کرده و استعدادها را به منظور کارهای تحقیقاتی و پرورش استعدادها شناسایی کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی با اشاره به المپیاد نجوم گفت: این المپیاد اختصاص به دانش‌آموزان دوم و سوم متوسطه دارد، ولی مسابقه سراسری نجوم را در سطح وسیع برگزار می‌کنیم تا افراد در صورت تمایل در هر شرایط سنی و تحصیلی بتوانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه استقبال چشمگیری از مسابقه سراسری نجوم صورت گرفته است گفت: اکنون با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته برگزاری این مسابقه از اردیبهشت به آبان موکول شد تا افراد مختلف بتوانند با فراغت بیشتر در این مسابقات شرکت کنند.

نجف یادآور شد: نشستی با عنوان آفرینش در حاشیه این همایش با حضور حجت‌الاسلام احمد عابدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طریقه برگزاری مسابقه سراسری نجوم گفت: سئوالات این مسابقه به مراکز استان‌ها ارسال و سپس زیر نظر ناظران سئوالات و آزمون برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی خاطر نشان کرد: متقاضیان با شرکت در این مسابقه مباحث علمی نجوم را در سطح وسیع می‌آموزند تا بتوانند در مکان‌های مختلف از این مطالب استفاده کنند.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول