اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور صورت می‌گیرد

راه‌اندازی موزه نجوم در شهر صدرای شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار صدرا از راه‌اندازی نخستین موزه نجوم و فرهنگ‌سرای کشور در شهر صدرا خبر داد.

راه‌اندازی موزه نجوم در شهر صدرای شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا اعرابی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساختمان موزه و بخشی از لوازم نجوم برای نگهداری در این محل، آماده شده است، از این رو از تمام علاقمندان که وسایلی در اختیار داشته و امکان هدیه کردن آن به این مجموعه را دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: کارگاه نجوم از سال‌ها قبل در صدرا راه‌اندازی شده و فعالیت‌های مختلفی در این حوزه انجام می‌داد، اما با یک برنامه‌ریزی مناسب و اختصاص 60 میلیون تومان اعتبار، این مجموعه از نظر تجهیزات و امکانات ارتقا داده شده است.
اعرابی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های شهرداری این شهر اشاره کرد و مهم‌ترین آن را راه‌اندازی سیستم آبیاری نوین فضای سبز به روش popup خبر داد و ابراز داشت: این روش با هدف اصلاح آبیاری فضای سبز شهری و کاهش هدرروی و استفاده بهینه از آب صورت گرفته است.
وی بیان داشت: پیش از این با حفر یک چاه عمیق تنها یک و نیم کیلومتر فضای سبز رفوژهای میان خیابان و فضای سبز را آبیاری می‌کردیم و این در حالی است که با استفاده از این روش، می‌توانیم با استفاده از همین چاه آب، بیش از 15 کیلومتر فضای سبز را آبیاری کنیم.
شهردار صدرا این سیستم آبیاری را تلفیقی از سیستم‌های قطره‌ای و بارانی دانست و گفت: برای تامین برق و روشنایی پارک‌های شهر صدرا، قصد داریم از سیستم‌های خورشیدی و توربین‌های بادی استفاده کنیم.
انتهای پیام/ص30/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول